Week 39/40 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 39/40 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 39/40

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

13 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

En ik ben weer in Engeland! Duurde even maar het is uiteindelijk toch gelukt! Weer een blog van twee weken en moet eerlijk bekennen dat ik niet precies meer weet wat er bijna 2 weken geleden is gebeurd maar ik ga m’n best doen!
Maandag weet ik dus echt niet meer! Klinkt slecht maar het voelt als een leeg gat. Tracy (schoonmaakster) en Adrian (schilder) waren er en zij heeft hem uitgehoord over zijn leven wat wij de dag daarna te horen kregen. Niet meer dan dat hij een vriendin heeft in Parijs en gescheiden is en een zoon heeft maar dat was toch meer dan we al wisten. De meiden hebben vrolijk heen en weer gerend op het terras terwijl Sam en ik konden praten.
Dinsdag naar de peuterspeelzaal en daarna moesten Sam en ik naar Hadleigh om iets voor haar in te leveren bij de huisartsenpost. Gezocht naar een kado voor Claire die donderdag jarig was maar helaas niet kunnen vinden wat we nodig hadden. Toen was het niet de moeite meer om terug naar huis te gaan aangezien we door Polstead moesten waar de kinderen naar school gaan en zijn we dus maar koffie gaan drinken. Uiteindelijk nog wat chocola gekocht voor Claire’s verjaardag en een patch voor mij om op mijn broek te doen waar een gat in zit. Daarna de buren (Mike, Sue, en Michelle) tegengekomen die mij straal negeerden. Had ik eerder opgemerkt maar dit keer was het wel heel erg duidelijk aangezien ze alle drie weigerden naar me te kijken. Kinderen van school gehaald, ze waren weer erg blij ons te zien! Faith kwam ’s middags langs met haar vader om haar spullen op te halen wat ook leuk was aangezien haar vader zich vergist had in de hoeveelheid spullen: ze moest uiteindelijk veel weggooien maar dat ruimt ook fijn op.
Woensdag gingen we met de kinderen naar Sainsbury’s om bloemen te kopen voor Claire en een paar andere dingen die we nodig hadden. Helaas werden ze op een gegeven moment ietwat moe dus moesten ze geëntertaind worden – gelukkig ken ik nu een aantal boeken uit mijn hoofd dus dat kon goed gebruikt worden. ’s Middags weer door de tuin gerend. Ik heb de meiden kennis laten maken met paardje rijden op mijn rug dus dat is nu een favoriet van Jemima en Imogen, Saskia zal het een worst wezen.
Donderdag ochtend weer een peuterspeelzaal ochtend die Sam en ik gebruikten om alvast spullen voor ze te pakken die mee moesten naar Cornwall waar ze vrijdagmiddag naar toe zouden gaan. We zijn een heel eind gekomen wat maar goed was ook aangezien James die avond zou beginnen met pakken want hij zou vrijdag gelijk doorgaan naar het hotel waar ze halverwege naar Cornwall zouden verblijven. ’s Avonds gingen Claire en James naar de pub om te eten omdat het Claire’s verjaardag was: Sam zou oppassen en ik zou ze naar de pub rijden en dan zouden ze met een taxi terug komen. Ik heb nu voor het eerst Claire en James gereden wat niet fijn was (de auto wilde natuurlijk niet starten) maar ik heb het overleefd. Jemima was helaas wakker maar Sam heeft haar naar beneden gehaald en moest daarna helaas een tijdje naast haar bed zitten om haar hand vast te houden maar ze is tenminste gaan slapen.
Vrijdag was het Op-Weg-Naar-Cornwall-Dag! Sam en ik hebben de hele ochtend heen en weer moeten rennen om te pakken maar toen Claire thuis kwam was het meeste gedaan. Opa en oma kwamen vlak voor de lunch en konden helpen de kinderen bezig te houden terwijl Claire de laatste dingen aan het pakken was. De kinderen wisten niet dat mama al thuis was en dat mochten ze ook niet weten want dan zou er gehuild worden en zou Claire niet meer kunnen pakken. Ze zijn uiteindelijk rond 15:00 weggegaan en dat was slecht 2 uur later dan gepland dus dat was best goed! De 13:00 was gepland toen Claire nog dacht dat ze thuis kon werken maar dat kon uiteindelijk niet dus deze tijd was geweldig! Na hun vertrek ben ik naar de Farm Shop gereden om eten te halen en een brownie gekocht en voor opa en oma een scone. Daarna thuis m’n koffer ingepakt en m’n kamer schoongemaakt. Daarna gegeten, met oma en opa gepraat, en gaan slapen, de dag daarna zou druk genoeg worden!
Zaterdag ochtend heeft opa me naar het busstation gereden met oma zodat ze daarna Colchester in konden. Opa rijdt langzaam wat af en toe best eng is maar we zijn er heelhuids gekomen. Na wat gedoe bij de parkeerplaats dicht bij het busstation aangekomen en kon ik mijn eerste wachttijd uit gaan zitten. Bus naar Stansted was redelijk op tijd en was dus ook meer dan op tijd op het vliegveld. Bus werkt goed maar was niet heel erg bijzonder maar zolang het werkt maakt dat niet uit. Gelijk door de douane geweest waar ze geen paspoortcontrole hebben en in de wachthal zitten wachten. Bij de Starbucks koffie en een sandwich gekocht en met mijn boek zitten wachten. De gate kwam fijn op tijd op het scherm te staan dus met het treintje naar mijn vliegtuig en daar nog wachten. Vliegen was snel en meer dan op tijd. Tony kwam me ophalen en ook de weg naar Delft was makkelijk. Fijn om papa en mama te zien (en Tony natuurlijk) maar was wel moe na al dat wachten.
Zondag wezen shoppen in Delft voor nieuwe laarzen want die had ik nodig! In Engeland al maanden niks kunnen vinden maar in Delft wel dus heb nu fijne, nieuwe, bruine laarzen. Flinke hak eronder maar dat maakt ze alleen maar mooier . ’s Avonds naar Tony geweest. Delft is niet verandert en ik ben gelijk ook mijn halve school weer tegengekomen dus het was echt alsof ik nog nooit weggeweest was.
Maandag naar de tandarts (weer een gaatje maar kon gelijk gevuld worden) en daarna naar Amsterdam om te shoppen met Karin en daarna te eten met nog meer mensen van de VU. Nieuwe jurk gekocht maar toen vond ik dat ik wel genoeg gekocht had. Helaas moesten we na het shoppen nog 2 uur wachten op de anderen maar we zijn naar de overkant van het IJ gegaan en hebben daar op een bankje gezeten. ’s Avonds bij een Spaans restaurant gegeten wat niet geweldig was – de bediening was wat langzaam en we hadden een paar keer weg kunnen lopen zonder te betalen – maar het eten was goed. Daarna met de trein weer naar huis.
Dinsdag met Mick gespeeld want dat had ik beloofd. Was fijn want ook daar was het alsof er niks was veranderd, behalve dan dat Mick gegroeid is en flink ook! Ook met Rebecca wezen lunchen en door de stad gelopen wat ook gezellig was.
Woensdag zou ik naar Marianne gaan maar die was ziek dus dat werd donderdag. Woensdag dus steak pie gemaakt en taart gebakken: de chocolade-abrikozen taart uit de taarten Allerhande, erg lekker. Betekende dat ik de hele middag in de keuken heb gestaan maar met Mick zijn geklets erbij was dat helemaal niet erg.
Donderdag dus naar Marianne die nog een beetje verkouden was dus ben naar haar huis geweest. Ook dat was erg gezellig. Soms mis ik dat wel in Engeland, dat ik niet makkelijk vrienden op kan zoeken.
Vrijdag was alweer mijn laatste dag in Nederland dus ben nog een keer met Rebecca gaan lunchen en daarna met papa en mama een high-tea gaan doen. Veel verschillende soorten taartjes en gebakjes en ook veel soorten thee. We zijn zo’n 2 uur bezig geweest!
Zaterdag weer terug met het vliegtuig. Helaas had ik een paar uur vertraging dus in plaats van om kwart voor 5 kwam ik nu om kwart over 9 aan op Stansted. Er was een vliegtuig in Hamburg kapot gegaan dus er moest een vliegtuig ui Milaan komen naar Hamburg, van Hamburg naar London, van London naar Amsterdam, en van Amsterdam weer terug naar London. Ik heb voedselbonnen gekregen maar het wachten was toch wel erg lang (we waren al op Schiphol toen we het zagen). Papa en mama zijn gelukkig tot 19:00 ongeveer gebleven dus heb niet al te lang alleen gezeten. De vlucht zelfs was ook niet al te prettig door de vele turbulentie maar we zijn goed aangekomen. Sam kwam me van het vliegveld ophalen en rond half 11 waren we weer thuis. We hebben nog even gepraat maar ik wilde eigenlijk alleen maar naar huis.
Zondag is het nu! Vanmorgen met Sam naar Asda gereden voor ontbijt en voedselinkopen. We wilden eigenlijk naar Sainsbury’s maar de weg naar de snelweg was overspoeld door een flinke plas en Sam durfde het niet aan daar doorheen te rijden waar ik haar groot gelijk in gaf, ik had het ook niet gedaan. Dus naar Asda geweest wat de andere kant op is. Verder bijgepraat tijdens het ontbijt wat voor mij mijn tweede ontbijt was aangezien ik al had gegeten. Daarna naar huis en nu zit ik dit te schrijven. Heb al mijn geld terug gevraagd bij Easyjet (als het goed is, krijg ik 250 euro, veel meer dan ik voor mijn ticket heb betaald) dus dat is alvast geregeld. Claire en James komen over een paar uur ook thuis en ik kan niet wachten om vooral de meiden weer te zien!
Volgende week zal ik denk ik wel weer braaf updaten want ik zal vast geen heel erg druk weekend hebben. Tot dan!

XxX Emma

  • 13 Oktober 2013 - 18:01

    Marianne Lindeman:

    Hoi ems, nou dat was je reisje wel naar londen, maar ben blij dat je goed bent thuis gekomen. Hiet giet het nog steeds, een mens wordt er zagereinig van. Heb onze kasten gedaan vandaag, zomer en winternkleren gewisseld. Is dat maar alvast gedaan. We gaan zo even de peozen doen bij cin en marcel. Zullen wel zitten te wachten op ons en dan moeten even kroelen natuurlijk. Ze zijn een weekend naar valkenburg, volgens ons regent het er niet de boffers. Dinsdag gaan wij weeer een dagje naar olga er moet nog een hoop geregeld worden. Nou lieverd een fijne week en een knuffel uit het natte maarssen. PAul en marianne.

  • 14 Oktober 2013 - 11:16

    Anne Van Heusden:

    Hallo Emma. Zo te lezen heb je je goed vermaakt in Nederland. Alleen het weer liet te wensen over. Wij waren 3 daagjes op Tessel. Daar hadden we vrijdag en zaterdag redelijk goed weer, in iedergeval geen regen. Maar vanaf gisteren is het Knudde!!!!! Sober en REGEN, met bakken komt het neer.
    Ben nu het huis aan het soppen en Jacq. is bij Claudia even oppassen. Denk alleen dat de speeltuin er bij inschiet. Maar Demy houdt je wel bezig, is zo een grietje , vrolijk maar weet wat ze wil en Kaylee is op school. Het zijn echt heerlijke meiden. Alle kleinkinderen zijn erg leuk, alleen de 2 jongetjes zijn HEEL gemoedelijk, de meiden pittig, wel erg grappig. Mijn pootje doet goed zijn best om te helen, hoop nu dat 29 oktober dat gips er af kan, begin er genoeg van te krijgen zo bepertkt te zijn.
    Nou lieverd, Knuffel voor jou en liefs voor de meisjes van Jacq. en Anne.
    Ga nu even Marianne feliciteren en kijken of ze al is opgeknapt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 32115

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: