Week 63 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 63 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 63

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

23 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Hallo iedereen!
Zoals gewoonlijk niet veel te melden maar aangezien ik volgende week niet zal kunnen schrijven, doe ik het deze week maar wel. Mijn grootste openbaring van deze week was dat ik er nu zeker van ben dat ik kinderen op het potje zetten maar niks vind. Eentje is nog best te doen maar drie is een nachtmerrie (zelfs als er één ontzettend goed is). Het is geen ontzettend grote ramp maar soms denk je dat je gek wordt!
Maandag t/m vrijdag zijn we eigenlijk continue bezig geweest met Jemima en Saskia op het potje te krijgen. Saskia wil heel graag maar vergeet soms dat ze moet plassen en dan is het te laat. Jemima is iets minder enthousiast maar haat in haar onderbroek plassen dus zit het liefst de hele tijd op het potje… Imogen is tegenwoordig zo goed dat je een paar minuten hebt als ze zegt dat ze moet plassen en heeft eigenlijk geen ongelukjes meer behalve met poepen want dat weigert ze nog op het potje te doen. Is niet heel erg maar het zou toch leuk zijn als ze ook dat op het potje zou doen: ze weet namelijk wel dat ze het aan het doen is. Saskia is daarentegen heel goed in op het potje komen als ze moet poepen. Je moet wel opschieten maar het lukt meestal wel. Op woensdag moesten we naar Hadleigh omdat Imogen naar de dokter moest omdat er nu bloed in haar poep was. Het ziekenhuis had op dinsdag gebeld dat alles ok was en toen kwam dit. Ik met de andere twee naar de bibliotheek en Sam met Immie naar de dokter. Ze waren gelukkig snel klaar en hoewel Saskia het jammer vond dat we weg moesten van alle boeken, was het goed voor Imogen: hoe korter bij alle zieken mensen hoe beter! Nog snel de Co-op ingewandeld om snacks voor de kids te halen – we hadden niks meegenomen en thuis hadden we alleen koekjes en we hadden meer afwisseling nodig.
Donderdag begon Jemima met constipatie. Imogen was tegen die tijd ook al aan de movicol (medicijn tegen constipatie) om het bloed in haar bloed tegen te gaan dus nu hadden we drie kinderen aan de movicol. Was alleen jammer dat Jemima na de eerste slok ‘yak’ zei en weigerde meer te drinken. Op vrijdag was haar constipatie nog erger en heeft ze een paar uur in Sam’s armen gehangen, de helft van de tijd huilend omdat ze pijn had. Claire en James waren in London om te winkelen dus ik heb in de middag ook wat geholpen. Wat maar goed ook was aangezien Sam niks kon doen met Mima in haar armen en opa en oma niet heel erg goed zijn in oppassen. Gelukkig kon Jemima na een paar uur toch poepen en was ze weer blij en vrolijk. Rest van de dag ging dus snel voorbij.
Zaterdag ben ik met Sam naar een pizzeria geweest in Manningtree waar iedereen van zei dat hij erg goed is. Sam had gereserveerd wat maar goed was ook want het werd best druk. En de pizza was het zeker waard! Hij was enorm maar wel erg lekker dus helemaal opgegeten. Daarna nog een stuk citroentaart en toen konden Sam en ik ons niet meer bewegen ;-). Dus niet al te snel opgestaan of weggegaan. Wat gedeeltelijk te maken had met het feit dat het regende als een gek buiten. Na toch maar weg gegaan te zijn, zijn we naar Ipswich gereden om daar naar John Lewis te gaan omdat Sam een kado wilde kopen voor Faith die op maandag jarig is. Daarna nog langs Sainsbury’s en we konden weer naar huis. Claire en James hadden weer een gast dus we bleven maar zo veel mogelijk uit het zicht. Uiteindelijk heb ik haar alleen gezien toen ik beneden moest eten en ze daar The Voice UK zat te kijken.
Zondag ben ik vroeg op pad gegaan om de mensen massa’s voor te blijven en ben ik gaan ontbijten bij Costa en naar Sainsbury’s te gaan. Zelfs om kwart over 9 ’s ochtends was het al druk bij Costa! Sainsbury’s was daarentegen fijn rustig (gedeeltelijk omdat de kassa’s pas om 10 uur open gaan en ik er kwart voor was). Naast het gebruikelijke eten ook nog een shirt en een soort van trui gekocht die in de uitverkoop waren. Nu zit ik in m’n kamer tv te kijken en info te verzamelen over volgend weekend. Ok, er is niet veel wat ik moet uitvogelen maar er is altijd wel iets.
Veder heb ik niet veel meer te melden geloof ik. Komende week gaan we dingen maken voor Moederdag voor Claire (het is hier komende zondag Moederdag) en al wordt het misschien niet veel maar zolang het van de meiden komt, zal Claire het leuk vinden. Komende week dus geen update want dan zit ik op een boot maar tot de week erna!

XxX Emma

  • 23 Maart 2014 - 18:59

    Anne En Jacques.:

    Hoi Emma. Ja zindelijk maken is een karweitjes, zeker 3.
    De kleine meid van Patrick is 2 en eigenlijk uit zichzelf zindelijk geworden. De pot staat vrolijk in de kamer en ze meld zich zelf als ze op de pot moet, ook voor een poepje.
    Erg makkelijk, maar als er 3 tegelijk zindelijk willen worden is dat zeker een klus.
    Je komt natuurlijk aankomende week naar nederland voor je fiets. Denk ook dat fietsen in Londen pittiger is dan in Amsterdam.
    Even lekker bij je ouders ook een leuke onderbreking en dan wordt het voor jou spannend. Meisje inwerken en verhuizen en natuurlijk ook weer wennen in het nieuwe gezin. We horen vast weer van je.
    Groetjes van Jacq. en Anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 32102

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: