Week 41 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 41 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 41

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

20 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Mijn vakantie was alweer een week geleden! Eigenlijk heb ik het gevoel alsof ik nooit weggeweest ben hoor, je valt zo snel weer terug in je oude ritme.
Dit keer begin ik met zondagavond want dat was toch ook nog wel leuk. Claire en James waren met de meiden zo rond 6 uur / half 7 weer thuis en toen moest er nog snel gegeten worden. Ik heb gewacht tot ze daar ongeveer mee klaar zouden zijn (Sam was wel al beneden) en ben daarna naar beneden gegaan. Vooral Imogen was bijna verbaasd me te zien. Ze bleef maar ‘Hello Emma’ zeggen. Ook moest ik haar voeren en naar boven naar bad dragen. De andere 2 waren ook wel blij me te zien maar beschouwden me meer als vanzelfsprekend. Claire en ik hebben samen bad gedaan zodat James kon uitpakken en dat was ook weer leuk. Daarna ben ik naar beneden gegaan om te gaan eten. Sam zei toen dat Immie de hele week niet naar me had gevraagd terwijl ze me nu niet met rust wil laten. Blijkt maar weer dat kinderen je zo vergeten zijn als ze je niet zien.
Maandagochtend begon zoals gewoonlijk op het feit na dat de meiden in een andere kamer sliepen omdat hun slaapkamer te koud was: Adrian had er blijkbaar geverfd en was vergeten het raam dicht te doen en Claire en James kregen het niet dicht dus moesten de meiden in hun reisbedden in opa en oma hun slaapkamer. Was gelukkig geen probleem maar voor Claire en James toch een langere avond. Verder hebben we in de tuin rondgerend en in de speelkamer gespeeld. Sam en ik vonden dat we alle 5 wel aan een rustig dagje toe waren. De meiden zijn zo gegroeid in die ene week! Niet perse qua hoogte maar zeker wel qua ontwikkeling. Ze praten nu allemaal veel meer maar zeker Saskia is nu ook in staat echt een conversatie met je te voeren. Jemima is nog steeds het vloeiends maar Saskia begint haar nu echt in te halen.
Dinsdag was weer naar de peuterspeelzaal en Sam en ik waren best benieuwd hoe ze dat zouden vinden. Eigenlijk viel het mee. Imogen vond het best en was blij haar vriendin Aimee (een leidster) weer te zien en zat te kleuren voor Sam en ik weg waren. Saskia hing zoals gewoonlijk aan Sams hand maar het was dit keer Jemima die ons verraste. Ze was nooit echt aanhankelijk maar nu wel. Ze bleef mijn hand vasthouden en verstopte zich zelfs achter me toen één van de leidsters tegen haar begon te praten. Uiteindelijk was het voor zowel Sam als mij niet moeilijk om weg te slippen al duurde het bij Sam iets langer dan voor de vakantie. Thuis aangekomen hebben we alle kleren en andere spullen van de vakantie van de meiden weer opgeborgen en heeft Sam gekookt. We zijn nu weer bezig met Jemima’s dieet wat inhoud dat er geen: vis, graan, appel, noten, en nog honderden andere dingen niet gegeten mogen worden. Het is soms moeilijk maar het is gelukkig redelijk te doen. Alleen ontbijt is nog ietwat moeilijk maar ook dat wordt beter. ’s Avonds Claire en James weer naar de pub gereden (al reed James op de heenweg) omdat dit keer James jarig was. James zijn rijstijl vind ik persoonlijk ietwat eng: hij rijdt best snel (ook in het donker op een weg die hij normaal niet rijdt) en bij elke bocht pakt hij het stuur over en kruist zijn handen niet. Volgens Sam is dat hoe je hoort te rijden maar ik vind het er maar eng uitzien.
Woensdag zijn we naar Adventure Land geweest om daar rond te rennen. De meiden zijn nu zo groot dat ze er zelf de glijbaan op kunnen en er ook zonder brokken zelfs vanaf kunnen. Dus dat moest het eerste kwartier gedaan worden. Saskia wilde gelijk naar het ballenbad en daar rondgesleurd worden. Sam en ik hebben nog gratig thee gekregen wat moeilijk opdrinken was want in je eentje 3 kinderen is toch ietwat moeilijk. Toen Sam dan ook weg was, begon Immie te huilen omdat ze mij niet kon zien en dacht achtergelaten te zijn. Saskia is normaal geen daredevil maar durfde wel in haar eentje over de touwbrug en gierde het daarna uit toen ze rondgedraaid werd. Sam en ik waren hoogst verbaasd maar het was ook erg leuk om te zien. Op de terugweg nog snel langs Asda om luiers te kopen. Sam naar binnen gerend en ik met 3 kinderen in de auto die het maar niks vonden in de auto te moeten blijven. ’s Middags weer de tuin in en met de karretjes heen en weer geracet.
Donderdag weer naar peuterspeelzaal wat deze keer iets beter ging – Sam kon eerder weg – maar dit keer was het weer Imogen die aanhankelijk was. Het is er altijd wel één. Opa en oma kwamen vlak voor de lunch (altijd handig…) en die middag hebben we met z’n allen in de tuin gespeeld. Claire en James waren helaas laat dus Sam en ik moesten ze in bed stoppen maar Sam zou daarna met een vriendin uit eten gaan dus ik zou oppassen, voor het eerst! Opa en oma zouden er wel zijn maar die kunnen toch minder met de meiden wegens ouderdom. Claire en James waren iets over 8en weer terug dus ik heb maar iets meer dan 30 minuten opgepast maar toch moest ik naar de meiden toe omdat Immie aan het huilen was. Naja, huilen, het was meer aandachtvragen maar oma maakte zich ongerust. Meer dan ‘sssshhhh’ zeggen en de deur een beetje open laten was niet nodig gelukkig.
Vrijdagochtend weer de tuin in geweest. Het weer was niet geweldig dus ergens naartoe was het niet waard en met opa en oma erbij is het toch beperkter met waar je naartoe kan. In mijn vrije middag heb ik niet meer gedaan dan tv kijken en boeken lezen want ik had geen zin om mijn kamer schoon te maken. De was heb ik nog wel gedaan maar dat is nu niet heel erg veel werk.
Zaterdag was Sam al vroeg weg naar haar vorige familie om daar een weekend door te brengen dus ik moest er in m’n eentje op uit. Naar Colchester gereden en heb mijn eerste kerstinkopen gedaan. Klinkt abnormaal vroeg – normaal zou ik nog niet met mijn Sinterklaasaankopen zijn begonnen – maar Sam is er al zo mee bezig dat ik ook maar ben begonnen. Een boek voor de meiden, een boek voor Sam, en een kleurboek voor de meiden gekocht. Voor Claire en James gaan Sam en ik een dier adopteren in de dierentuin ofzo dus daar hoef ik gelukkig geen echt kado voor de vinden want dat is abnormaal moeilijk. Voor Jemima nog wat snacks gekocht omdat die moeilijk zijn te vinden en toen naar Asda om boodschappen te doen. De boodschappen waren zo gekocht maar toen moest ik nog de parkeerplaats uit zien te komen… Ik heb meer dan 30 minuten in de file gestaan. Om de parkeerplaats uit te komen. Dus ik heb me voorgenomen om nooit meer op zaterdagmiddag naar Asda te gaan want die was toch echt te gek. Waarschijnlijk kwam het door het stoplicht na de parkeerplaats maar zelfs dan. 30 minuten wachten waarvan de helft helemaal stilstaan? Das toch een beetje al te gek. Rond 1500 weer thuis en alles uitpakken en daarna, de kamer schoonmaken! Alle zomerkleren in de koffer en de winterkleren weer in de kast. Daarna maar doorgegaan met al mijn kasten en laden uitpluizen en dingen weggooien of goed opbergen. Rond 1700 had ik het wel gezien en ben ik tv gaan kijken.
Zondag weer verder met het schoonmaken! Nadeel was alleen dat buiten de zon vrolijk scheen. De BBC had me beloofd dat het zou regenen maar het tegendeel was waar want de zon scheen als een gek. Toch maar gaan schoonmaken want dan was het tenminste maar gedaan. Mijn kamer en badkamer zijn nog nooit zo schoon geweest! Geeft stiekem toch een fijn en vooral opgeruimd gevoel. Mijn bureau was zo’n grote zooi van papier (meeste kon weg) dat het nu bijna kaal is. Straks nog met de ouders en het vriendje Skypen en dan zit de dag er wel weer op denk ik.
Voor komende week staat onze eerste zwemles op het schema dus ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan. De derde persoon is de zwemlerares die de meiden nog nooit gezien hebben. Helaas is het de week daarna niet wegens herfstvakantie maar daarna gaan we als het goed gaat elke woensdag.
Tot dan en een fijne week gewenst!

XxX Emma

  • 23 Oktober 2013 - 15:03

    Anne Van Heusden:

    Zo te zien went het meteen weer als je in Engeland Thuis komt. Teken dat je het er naar je zin hebt. En kideren vergeten je niet zo maar hoor.Die gaan hun gangetje en als ze je wer zien , zijn ze wer helemaal in hun hum.
    Van je oudes hoorden we ook dat het fijn was toen jij weer even thuis was. Alleen duurt dat natuurlijk altijd te kort. Maar ze hebben er van genoten. En we hoorden dat je plannen hebt om in Engeland te gaan werken. Wil je er echt gaaan wonen? Ja het is een schittered land en maar een uurtje vliegen naar hier.
    Leuk als je je plannen kunt waar maken, we horen het wel van je.
    Zaterdag vierde Marianne haar vejaardag, was natuurlijk gezellig met z'n allen.
    Nou,wij gaan even Colin ophalen want die heeft ehrfstvakantie en daar ga ik morgen even mee naar artis en....hij wil zo graag hier logeren. (oudste zoon van mijn oudste zoon)
    Ach gezellig en hij is makkelijk.
    Jij een fijne week en tot schrijfs.
    Groetjes uit Amsterdam van Jacq. en Anne.

  • 24 Oktober 2013 - 22:51

    Marianne Lindeman:

    Hoi lieve schat, sorry eerder geen tijd was een hektische week, zaterdag mijn verjaardag gevierd. Was erg gezellie, weer ouderwets gezellig met z'n allen. Had erwtensoep en kaasjes en patees gedaan met turksbrood en ijs toe. Olga bleef slapen, dus zondag rondje maarssen gadaan met haar, smidaags nicole en marco en kids natuurlijk hier nicole moet alles regelen voor haar. S avonds olga ipath curses gegeven dat is lachen hoor, mAr ze heeft het goed doorstaan. Maandag hadden wij een begravenis van cindy haar oma, ze is zeven maanden na opa gegaan. Was nr. 5 voor ons best wel heftie hoor, en morgen nr6 een collega van paul waar hij jaren mee heeft samen gewerkt, pas 55 jaar was op curaqao voor de bank en is daar overleden, had nog jonge kinderen. Zo zie druk. Dus zaterdag even een rustige dag. Zondag gaan we naar olga toe paul heeft een fotoboek gemaakt van wim zijn begravenis. Erg mooi geworden. Wat fijn dat de meisjes het zo goed doen. Je zal er wel druk mee zijn, ze vragen natuurlijk steeds meer aandacht, ik zie het hier met die twee boejes. Leiverd fijne dagen entot blog, dikke kus van ons uit maarssen. Paul en mar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 32225

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: