Week 66 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 66 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 66

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

13 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Dit is de drukste week die ik ooit heb gehad hier! OK, mag niet klagen na al die saaie weken binnen zitten maar dit was bijna van het ene uiterste naar het andere uiterste! Maar aangezien het ook mijn laatste volle week was, was het ook wel leuk om dingen te zien en te ondernemen. En dat allemaal omdat Faith er was in plaats van Sam.
Faith kwam op zondag middag aan. Ik heb haar opgehaald van het station en toen zijn we in een pub op de weg naar huis gaan lunchen. We moesten even op ons eten wachten maar aangezien dat van tevoren was gemeld, was dat geen enkel probleem. Daarna naar huis gereden waar iedereen weg was. Was eigenlijk wel fijn want konden we tenminste op ons gemak naar boven en kon Faith even uitpakken voor de meiden haar zouden zien. De rest van de dag was rustig en bestond uit niet meer dan op mijn kamer hangen.
Maandag was de eerste dag dat ik met Faith zou gaan werken. Ik zag er eerlijk gezegd ietwat tegenop maar kan me nu eigenlijk niet bedenken waarom. Het was nogal regenachtig de hele dag maar we konden gelukkig ’s ochtends nog wel even naar buiten al waren de meiden helemaal ingepakt in plastic: dat betekende tenminste dat ze door alle plassen konden stampen. Meer dan een uur buiten geweest want Claire had aan Faith verteld dat ze wilde dat de meiden zo veel mogelijk buiten waren om ze moe te maken. ’s Middags zijn we in de auto weggeweest omdat het te hard regende en we hadden bedacht dat we wel wat knutsel spullen konden gebruiken zodat ze Paas-dingetjes konden maken als het weer echt slecht zou zijn. Is toch een uitje waar de meiden moe van worden.
Dinsdag was het prachtig weer dus besloten we dat we wel naar de speeltuin in Colchester konden gaan. Het is hier nu paasvakantie dus het was lekker druk! Niet te druk gelukkig en de meiden hadden de grootste lol. Vooral de glijbaan is een favoriet dus daar zijn ze wel honderd keer vanaf geweest. Daarna in Colchester geluncht en na afloop wilden we terug naar de speeltuin maar het was toch wel ietwat bewolkt dus zijn we naar het lokale natuur museum geweest. Ik was er al vaak langsgelopen maar nog nooit in geweest. Het is in een kerkje dus groot genoeg voor de meiden om dingen te zien maar niet zo groot dat je ze echt kwijt kan raken. Ze hadden er veel opgezette dieren en de meiden snappen gelukkig nog niet dat dat dan dieren zijn die dood zijn en vonden het allemaal prachtig. We waren uiteindelijk rond 15:00 weer thuis na snel Asda ingelopen te zijn want we konden wel wat meer luiers gebruiken. We zijn weer begonnen met Jemima op het potje zetten maar dat gaat een langzaam proces worden: ze zit nu wel op het potje maar weigert er nog op te plassen. Maar alle vooruitgang is iets!
Woensdag hebben we ’s ochtends in de tuin doorgebracht en na de lunch zijn we naar Hadleigh gereden want Faith moest daar naar de tandarts. Alle kinderen mee de wachtruimte in en Imogen mocht mee met Faith want die is het beste met doktoren enzo. Faith zei dat ze het prachtig vond en enorm heeft lopen giechelen. Terwijl Faith bij de tandarts zat, besloot Saskia te gaan poepen en hoewel ze een luier aanhad (zo’n ophijsbroekje) vond ze het maar vies. We moesten echter wachten tot Faith weer terug was want die had alle luiers en dergelijke bij zich. Ook Imogen maar even op de wc gezet waarbij er een flinke plas werd gedaan en toen de buggy weer in. We zijn langs de rivier gelopen om de eendjes te voeren. Ok, we hebben maar twee eendjes gezien maar die hebben dan wel een heleboel brood gekregen. Er was ook nog een kleine speeltuin maar die was maar niks want er was niet eens een glijbaan. Dus zijn we niet lang gebleven. We zijn een heel stuk langs de rivier gelopen – al was de rivier een paar meter van ons vandaan – en de meiden hebben ook braaf meegelopen. Nog even snel de Coop in om iets te kopen (weet niet meer wat) en toen weer terug naar huis. De meiden waren zoals gewoonlijk kapot.
Donderdag zijn we naar een soort tuincentrum geweest. In de zomermaanden is het ook een plek waar je zelf je fruit kan plukken maar daar was het nu natuurlijk nog te vroeg voor. De meiden hebben heerlijk langs de plantenrekken gebanjerd en mochten alle drie een eigen zakje met plantenzaadjes uitkiezen. We waren van plan de zaadjes ook echt te gaan planten maar daar hebben we nog geen tijd voor gehad. Ook zullen ze niet echt verzorgd gaan worden als Faith en ik weg gaan dus misschien doen we het maar niet. Daarna zijn we nog even koffie / appelsap wezen drinken in het cafeetje. Met een scone met jam erbij natuurlijk. Heerlijk in het zonnetje gezeten, was erg fijn. ’s Middags wilden we een wandeling gaan maken zodat de kinderen echt moe zouden zijn. We zijn heel de heuvel op gelopen en onderweg hebben we een muilezel, paarden, schapen, lammetjes, en koeien gezien. Het was een hele wandeling zeker met de kinderen maar het was het waard. Nadeel was dat we naar een stukje bos wilden waar veel bloemen stonden vorig jaar en wat we ‘het feeën bos’ hadden genoemd maar de bloemen waren nu weg. Omdat iemand had besloten dat het nodig was om de bomen om te hakken dus lagen er overal bomen en takken en konden er geen bloemetjes groeien. Maar het was gelukkig nog steeds wel een beetje mooi. Voor de terugweg hebben we de kinderwagen gebruikt en werd Saskia maar gedragen want de kinderen waren moe en leek erop dat er regen zou kunnen komen. Was uiteindelijk niet het geval maar we wilden toch maar snel weer naar beneden. ’s Avonds zijn Faith en ik met Fiona naar de golfclub geweest. Was ietwat vreemd zonder Sam maar toch erg gezellig. We hebben een beetje zitten roddelen en een fijne tijd gehad.
Vrijdag was Claire de hele dag thuis – haar werk had gezegd dat ze zo veel vrijdagmiddagen had gewerkt dat ze maar een hele vrijdag vrij moest nemen – en zijn we naar een kasteel geweest. Het was bij een plaatsje genaamd Orfold wat ook aan de zee ligt. De meiden hadden dus hun emmertjes en schepjes ook bij zich maar het was hoog water dus konden ze er helaas niks mee doen. Eerst hebben we geluncht en daarna was het tijd voor het kasteel. Ik vond het persoonlijk meer op een wachttoren lijken maar voor de meiden was het geweldig. We hadden alle drie een kind dus dat werkte ook goed. Enige nadeel was dat Jemima na binnenkomst besloot dat ze het toch geen goed idee vond om in het kasteel te zijn en alleen maar weer weg wilde. Dat gebeurde natuurlijk niet maar het was soms nog een inspanning haar ervan te weerhouden de trap af te gaan. Imogen vond het daarentegen zo geweldig dat ze Faith alle donkere hoekjes van het kasteel in leidde, tot Faiths vermaak en afgrijzen. Na het kasteel langs de bakker en de lokale supermarkt en de auto weer in. Op de terug weg zijn Saskia en Jemima vrolijk in slaap gevallen en was Imogen blij aan het lezen. Claire wilde nog langs John Lewis en Waitrose (soort V&D en een supermarkt) dus daar werden de kinderen weer wakker gemaakt. Waar ze niet blij mee waren. Toch goed gekomen en chaotisch boodschappen gedaan. Toen echt naar huis waar de kinderen gevoerd werden. Ik ben naar boven gevlucht want het was toch mijn vrije middag.
Zaterdag ben ik met Faith eerst naar Next geweest omdat de lamp van Sam gebroken was midden in de nacht dus Faith wilde een nieuwe hebben. Gaan we nu verder komende week regelen maar het komt goed. Daarna naar Ipswich gereden om in de stad rond te lopen. Alle tweedehandswinkeltjes afgeweest en hoewel ik zei dat ik geen boeken mocht kopen omdat ik ga verhuizen, kon ik het toch niet laten. Maar het zijn maar twee boeken dus ik heb met redelijk goed ingehouden. Ook nog naar de Primark geweest om slippers, een zonnebril, en een bikini te kopen al is het laatste niet gelukt omdat ze niet hadden wat ik wilde hebben. Ga nu dus in Nederland nog kijken. Een late lunch en met een omweg langs de bank (om mijn vakantie naar NL en Kos door te geven, anders kunnen ze je kaart blokkeren) weer naar de auto. Thuis heb ik Claire en James voor iets meer dan een uurtje geholpen met de meiden zodat zij hun dinerparty voor konden bereiden. Daarna met Faith pizza gegeten en tv gekeken op de bank in haar kamer (is dus eigenlijk van Sam).
Zondag ben ik met Faith naar een Tudor huis geweest. Eerst langs Sainsbury’s om een picknick bij elkaar te rapen en toen door. Eerlijk gezegd viel het een beetje tegen. Het was meer een toren dan een huis en de tuin was nu ook niet heel erg groot. We hebben er uiteindelijk twee uur door weten te brengen maar meer omdat ze hebben gepicknickt en in de zon hebben gelegen dan dat we veel gezien hebben. Het hoogtepunt waren eigenlijk de lammetjes die vrolijk aan je vingers kwamen knabbelen. Weer met een omweg naar huis gereden omdat Faith graag naar een dorpje genaamd Kersey wilde. Was inderdaad een erg schattig dorpje: op een heuvel met een stroompje in het dal. Maar zo klein dat we maar niet gestopt zijn want dat was eigenlijk niet nodig. Nu weer thuis en zit ik dit te typen.
Verder deze week: heb ik van mijn toekomstige gezin te horen gekregen dat ik in Augustus een weekje naar Spanje ga met ze dus dat is fijn! Ook ben ik begonnen met m’n spullen inpakken en verdelen al bedacht ik met daarna pas dat ik nog bijna twee weken moet en dus wel kleren aan moet kunnen hebben. Maar dat gaat wel goed komen. Komende week heb ik nog twee dagen met alleen Faith en woensdag komt het nieuwe meisje, Sara aan. Geen idee hoe of wat, Claire zei dat ze van huis gaat werken maar ik hoorde net dat dat misschien niet door gaat. Ik zie het wel. Dit betekend dus eigenlijk dat ik nog maar iets meer dan twee dagen echt hoef te werken: donderdag is Claire wel thuis en James misschien ook dus hoef ik eigenlijk niks te doen en daarna is het Pasen. Met Pasen ga ik naar Worthing om hier weg te zijn en m’n tante weer te zien dus dat wordt leuk. Na Pasen heb ik ongeveer twee dagen om al m’n spullen te pakken en op de donderdag ga ik op weg naar Nederland. Het voelt heel raar maar ook fijn om te weten dat ik hier snel weg zal zijn. Deze week met Faith is een eye-opener geweest en ik zou niet meer terug willen naar hoe het was voor deze week.
Naar alle waarschijnlijkheid komende week geen blog omdat ik dus in Worthing zal zitten maar m’n laatste week hier zal heus wel komen. Waarschijnlijk pas als ik weer in Delft zit maar dat moet kunnen. Tot dan!

XxX Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 32096

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: