Week 64/65 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 64/65 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 64/65

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

05 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Kiekeboe! Daar ben ik weer! Naja, eigenlijk ben ik natuurlijk weer weg maar ach hé.
Van de eerste week kan ik me eerlijk gezegd niet heel erg veel meer herinneren… Op maandag kregen we de boodschappen binnen en Imogen besloot dat ze daarmee moest helpen. En helpen deed ze! Ze heeft gewoon met alles meegeholpen: van tassen de keuken in dragen tot eten uit de tassen halen tot alles in de koelkast en kastjes zetten. Ze was bijna enthousiaster dan ik! Het is tegenwoordig een spelletje om mee te mogen de post te halen of de boodschappen op de halen. Of gewoon de deur open te doen als er aangeklopt wordt. Er kan ontzettend teleurgesteld gereageerd worden als er niet iemand mee mag (of er een zusje mee mag) dus we proberen het goed te regulieren maar is nog best lastig. De rest van de week hebben we veel tijd in de tuin doorgebracht aangezien het prachtig weer was.
Op woensdagmiddag hebben we zitten knutselen en tekenen want het was de laatste zondag van Maart Moederdag in Engeland dus de meiden moesten wel iets voor mama maken. Allemaal een tekening gemaakt en met z’n drieën een bloem bestaande uit propjes. Imogen vond het allemaal geweldig en was zo enthousiast dat ze soms bijna niet bij te houden was. Jemima vond het daarentegen niet heel erg interessant. Het tekenen was leuk maar propjes maken dat hoefde niet zo, ze maakte liever stapeltjes van de stukjes papier. Ieder z’n meug he. Toen op donderdag ochtend nog koekjes gebakken met alle drie: ik heb ‘we love mummy’ gemaakt en de kinderen hartjes en de ‘m’ van mama. Daarnaast wilden Sam en ik ook nog een video maken met verschillende filmpjes die we de afgelopen tijd hebben gemaakt. Lastig want ik heb een Samsung tablet en Sam een iPad en dat is niet uitwisselbaar… We hebben uiteindelijk dus alleen Sams video’s gebruikt. Opa en oma kwamen op donderdag middag dus had ik tijd om alles in elkaar te zetten. Was geen groot karwei maar ik moest het steeds verkleinen omdat het bestand te groot was om te mailen en dan konden we het niet naar Claire mailen op zondag. Uiteindelijk gelukt, gelukkig.
Donderdagavond ging ik met de boot naar Nederland! Vooral om mijn fiets terug te brengen want die wilde ik niet mee naar London nemen. Nu blijkt dat ik dat ook later had kunnen doen aangezien ik toch naar Nl kom maar dat wist ik toen niet. Met je fiets op de boot is goed te doen maar niet als het koud is! Ik was de enige fiets en moest ridicuul lang wachten tot ik de boot op mocht. Gelukkig liet een medewerker me in zijn huisje opwarmen – hij stond de auto’s te regelen – anders was ik bevroren. Op de boot eerst gedoucht om op te warmen. Gelukkig wel goed geslapen in tegenstelling tot de vorige keer. In Hoek van Holland door mijn papa opgehaald om naar Delft te fietsen. Met de trein mocht namelijk nog niet omdat het nog spits tijd was. En het was redelijk weer. Nadeel was dat mijn band een beetje lek was dus die moest opgepompt worden – het rare is dat hij na 3 keer oppompen hard bleef en dat nu blijkbaar ook nog is. Rond 10en thuis en daarna Mick van school gehaald . Dat was niet de planning maar was er fijn om het weer te zien. Daarna met Rebecca koffie drinken en door naar Sonja om haar nieuwe kamer te zien: erg mooi en licht al ietwat hoog ;-). ’s Avonds met z’n vieren uit eten en daarna naar bed want je slaapt toch minder lang op een boot.
Zaterdag koffie drinken met Erik en daarna kwam Karin om een vakantie te boeken! Dat is gelukt dus we gaan eind April naar Kos. Fijn in de zon liggen . Duurde minder lang dat we hadden gepland maar toch was daarna eigenlijk de dag wel voorbij. Zondag ging ik weer terug en aangezien we een uurtje korter hadden, ging dat sneller dan gedacht. Ik heb eigenlijk geen tijd verloren sinds ik naar Engeland terug ging dus dat hielp wel. ’s Avonds rond 21:00 uur weer thuis en vlot naar bed. Ik had op de boot wel een hut maar zelfs dan doe je niet meer dan hangen en daar wordt je vreemd genoeg ontzettend moe van.
Maandag heb ik niet gewerkt want ik besloot de nacht van zondag op maandag ziek te worden. Niks serieus, ik denk dat ik iets verkeerds heb gegeten maar toch genoeg om te besluiten niet te werken, ook omdat ik het niet wilde riskeren de meiden ook ziek te maken als het wel besmettelijk was geweest. Gelukkig was James’s moeder er nog ’s ochtends dus Sam had maar een halve dag alleen. Ik ben aan het eind van de dag wel de keuken in geweest zodat Sam naar de wc kon gaan ofzo maar bleef bij de meiden uit de buurt.
Dinsdag kon ik weer gewoon werken wat wel fijn was want het was mijn laatste week met Sam! Ze is nu (weekend) op vakantie voor twee weken en Faith komt voor ongeveer 2 weken helpen. Sam en ik wilden dus leuke dingen doen om onze tijd samen af te sluiten. We zien elkaar nog wel als Sam terug komt maar dan is het nieuwe meisje er ook en is het toch anders. Ook ga ik na 3 dagen weg dus zoveel tijd is er dus niet. Dinsdag zijn we gewoon thuis gebleven en hebben we in de tuin gespeeld. Het was stralend weer en we konden in ons T-shirt rondlopen. Bleek dat dat was omdat de lucht enorm vervuild was met stof en Sahara zand maar dat wisten we toen nog niet… Dat bleek op woensdag. Die dag wilden we eigenlijk naar de dierentuin maar we mochten het huis dus niet uit door de vervuiling want dat zou niet goed zijn voor Saskia’s longen. En ook op donderdag mochten we niet weg. Balen maar niks aan te doen. We zijn op donderdag nog wel naar de Farm Shop geweest om te gaan lunchen (want dan zit je binnen en dat kan geen kwaad). Toen dachten we, dan gaan we op vrijdagochtend naar de dierentuin maar toen was het zo bewolkt en koud dat we daar ook maar van afgezien hebben. Opa en oma kwamen voor de dag op vrijdag omdat er van het weekend gasten zouden komen en als opa en oma er ook waren, waren er niet genoeg slaapkamers vrij geweest (ja, dat met 8 slaapkamers).
Vrijdagmiddag ben ik naar de kapper geweest want ik wilde nog een keer gaan voor ik weg zou gaan. Had dus de auto van James losgepeuterd en moest het ’s avonds op gaan halen. Voordeel is dat het nu nog licht is als hij naar huis komt dus dat scheelt! Na het ophalen met Sam chicken pie gegeten als laatste avondmaal en na nog even met Claire en James te hebben gepraat, ben ik gaan slapen. Nog even terug naar woensdag: Sam en ik gingen bij Fiona (vriendin van Sam die hier in de buurt werkt) eten omdat haar gezin op vakantie was en ze op de zwangere hond moest passen. Ontzettend schattige hond en ze was zooo dik! Vandaag (zaterdag) vertelde Sam dat ze minstens 10 (!) puppies heeft gekregen . Ze zagen er erg schattig uit op de foto!
Zaterdag ben ik met Sam voor het laatst wezen ontbijten bij Costa voor zij weg zou rijden. Wel een raar idee dat dat niet meer gaat gebeuren. Daarna naar Boots om bekers voor de kinderen te kopen en naar Sainsbury’s om drinken te halen voor ’s avonds want ik heb een afscheidsdiner van een andere au pair. Ze gaat de 15de weg en heeft al haar vriendinnen uitgenodigd om te komen eten dus dat zijn mijn plannen voor vanavond. Morgen ga ik Faith ophalen van het station en dan ergens lunchen ofzo nog voor haar verjaardag.
Mijn ticket om naar Nl te komen in mijn vakantie is ook geboekt en ik kom de 24ste aan en ga de 17de van Mei weer weg. In die periode ga ik nog 8 dagen naar Kos maar als iemand bezoek wil hebben, moet het maar gemeld worden en dan zorg ik dat ik ruimte maak!
Tot volgende week!

XxX Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 32097

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: