Week 59/60 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 59/60 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 59/60

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Hehe dat was lang geleden. Naja, maar twee weken maar toch een week meer dan normaal. Vorige week had ik geen tijd omdat ik op zondag moest werken aangezien James die dag naar Toronto vloog voor een week (hij is nu weer thuis). Ik weet niet helemaal meer wat ik twee weken geleden precies heb gedaan maar gezien ons thuisblijf regime zal het toch niet heel erg spannend zijn geweest.
Vorige week was weer een allerdaagse week. Wandelingetjes in de tuin en verder in de speelkamer. Maar…we zijn die week ook buiten de poorten geweest! Niet verder dan het einde van de straat om naar de schaapjes te kijken maar het was me toch wat. De meiden in hun kaplaarsjes in alle plasjes stampen en Sam en ik erom balanceren (zeker als je twee kinderen hebt, is het lastig om alles te ontwijken omdat ze natuurlijk allebei een andere kant op gaan). Daarnaast werden onze vingers fijn afgekneld, vooral door Saskia, maar dat zagen we maar als een goed ding: betekend tenminste dat ze het fijn vinden onze handen vast te houden. Op vrijdag kwamen opa en oma weer wat altijd een fijne afwisseling is.
Omdat het mooi weer was op vrijdag middag en ik de auto niet had, besloot ik maar weer eens te gaan wandelen. Het was nog wel redelijk modderig maar lang niet zo erg als een paar weken eerder. En het was ook errug fijn om gewoon weer eens buiten te kunnen lopen zonder regen of peuter aan je hand. Toen ik bijna thuis was, belde Sam om te zeggen dat ze allemaal uit zouden gaan en of ik een sleutel had. Het antwoord was nee. Sam heeft haar sleutel achter gelaten wat uiteindelijk niet nodig was want ik kwam ze tegen terwijl zij de poort uitgingen en ik binnen kwam. Opa en oma vroegen nog of ik mee wilde maar ik beschouwde mezelf te modderig en wilde me eerst omkleden waar geen tijd voor zou zijn dus ik ben thuis gebleven. Voordeel daarvan was dat ik op m’n gemak naar de douche kon lopen zonder dat ik iemand tot last zou zijn. Die avond kwamen er gasten al kwamen ze zo laat dat ik al lang op m’n kamer zat.
Zaterdag ben ik met Sam naar Colchester geweest. Sam reed want James had de auto gestolen – naja, hij moest iemand van het station halen. Eerst langs de Farm Shop want Sam had honger en wilde ontbijt. Ook had ze niet heel erg goed geslapen dus onze tijd in Colchester was kort. Het voornaamste wat ik wilde doen was langs de bank en de tweedehands boekenwinkel en dat is gelukt. We waren voor ééen weer thuis dus vond ik dat ik nog wel tijd had om nog een wandeling te maken. Deze was iets modderiger – een centimeter of twee van modder op m’n schoenen – maar ach. Thuis nog even met de ouders geskypt en dat was het dan wel weer.
Zondag ochtend had ik een mail van Claire dat er geen treinen reden van Colchester naar London dus James moest of naar Chelmsford of naar London gebracht worden om de trein naar Gatwick te kunnen nemen. Dus om half 12 zat ik met de rest (zonder Sam want die bleef thuis) in de auto naar Chelmsford. Iets meer dan een uurtje in de auto, James gedropt, Jemima aan het huilen, Imogen snapte het niet, en Saskia sliep rustig verder. Jemima vond het gelukkig wel goed dat papa moest werken en al had zo nog een pruillip, ze huilde niet meer. We gingen lunchen in een pub vlak buiten het centrum en de meiden waren geweldig. Op een paar kreten om kleurpotloden na – die beloofd waren maar er erg lag over deden om aan te komen – waren ze kleine engeltjes. Ik heb eindelijk Yorkshire Pudding gegeten (een soort deeg wat je eet bij je geroosterde kip, koe, of varken) en het was erg lekker. Als toetje hadden de meiden ijs, ik Belgische wafels – die in België lekkerder zijn – en Claire had een brownie. Die Jemima voor de helft heeft opgegeten: dat is toch een chocolade monster soms. Bij thuiskomst hebben we Mary Poppins gekeken en daarna was het tijd voor avond eten. Het was vreemd om op zondag te werken maar ook wel leuk.
Maandag was het weer normaal: Sam en ik met de meiden. Maar ik moet eerlijk toegeven dat deze week best te doen was. De eerste twee dagen waren iets minder leuk maar de rest was goed. Saskia had weer constipatie en het duurde twee dagen voor ze daarvan af was. Vooral dinsdagochtend was erg sneu. Maar dinsdagmiddag was ze gelukkig weer opgeknapt. Omdat James er niet was, had ik de hele week de auto! En daar heb ik maandag vrolijk gebruik van gemaakt. Ik had maar 90 minuten maar dat was meer dan genoeg om naar Hadleigh te rijden en naar Morrisons (supermarkt) te gaan. Er zit ook een winkel met van alles en nog wat naar de Morrisons en daar verkochten ze goedkope wol dus ik kan nu weer verder met m’n breilessen ;-). Verder zijn we op donderdag naar de Farm Shop geweest om thee te drinken en scones te eten. In plaats van thee hadden we sinaasappelsap en koffie en in plaats van fruit scones hadden we kaas scones die de meiden niet wilden eten maar verder was het leuk. En het is een uitje. Niks bijzonders maar het is fijn om het eens per week te doen om gewoon het huis uit te zijn. Sam en ik hebben ons voorgenomen dit eens per week te gaan proberen te doen. Vrijdag moesten we naar de kapper in Dedham. Lijkt heel simpel maar het regende pijpenstelen en het was rond 12en dus Dedham was vol. Geen parkeerplek te vinden. Ze waren er wel maar dan moesten de meiden een heel eind lopen en dat wilden we niet met al die regen. Dus Sam heeft ons gedropt, auto geparkeerd, haren laten knippen, auto opgehaald, ons opgehaald. Een hele ondernemen maar het is allemaal goedgekomen.
Vrijdag middag was het weer mijn vrije middag maar omdat opa en oma er niet waren, had ik me voorgenomen te wachten tot Claire weer thuis zou zijn zodat ik er zeker van was dat Sam met de meiden naar benden kon komen. Dat wachten was uiteindelijk niet nodig want Claire was er al om 13:00! Ze vond dat ze wel eerder weg mocht (er is gedoe op werk over haar bonus waar ze niet blij mee is dus ze vindt dat haar vrije middag dus ook echt haar vrije middag mag zijn). Betekende dus dat ik gelijk weg kon. Niet verder geweest dan Asda en Homebargain maar het was een uitje. Ik had James thuis verwacht toen ik thuis kwam maar helaas, hij zat nog vast op t werk. Hij was er uiteindelijk rond 17:00 uur dus nog 2 uur eerder dan normaal. Hij zag er wel moe uit hoor!
Zaterdag ben ik met Sam wezen ontbijten bij Costa en daarna ging zij naar Chelmsford om een vriendin te ontmoeten en ik ging terug naar huis. Ik hoefde verder niks te doen en had wel zin in een rustig dagje niks doen. Dus ik heb de middag achter m’n laptop doorgebracht. De schilder was er wel een paar uur maar meer dan een kopje thee maken en een praatje houden was het niet. En was ook wel gezellig want had de man al een paar maanden niet gezien.
Zondag gingen Sam en ik naar Halfords maar eerst moest er natuurlijk weer ontbeten worden. Dit keer bij de Farm Shop want twee keer Costa in twee dagen is teveel van het goede. Een uitgebreid Engels ontbijt gegeten al dan wel de vegetarische versie dus lunch was niet heel erg nodig ;-). Daarna door gereden naar Halfords om een zijtas en een extra slot voor de fiets te kopen want dat kan nog van pas komen als ik m’n fiets terug naar Nederland ga brengen. Weet nog niet wanneer het zal gebeuren en het zal niet meer dan een lang weekend zijn maar het zal gebeuren. Daarna door naar Sainsbury’s, al dan niet met een omweg, en nu weer thuis. Heb geen plannen meer dus het zal weer een rustig middagje worden. Claire en James hebben vanavond gasten dus ik wil zo min mogelijk tijd in de keuken rondbrengen maar dat zie ik dan wel.
Ik heb nog geen update over wat er na April gaat gebeuren maar hoop komende week meer nieuws te hebben. Ik ga proberen deze week families te contacteren dus meer later!

XxX Emma

  • 02 Maart 2014 - 14:42

    Marianne Lindeman:

    Hoi emma, was weer een heel verhaal met de familie daar, hier is het weer erg mooi vandaag, ik dacht eerst maar naar jou te mailen en dan naar buiten. Moet hoognodig de auto uitzuigen ziet er niet uit, je oompje heeft van de week de vijver leeg gehaald, en alles naar grof vuil gebracht. Auto zat helemaal voor tot het dak maar wat eenzooi en stinken natuurlijk al die modder. Lucas zei maandag lijkt wel moddersoep, zo schattig. Nu wij hadden donderdag lucas al om 8 uur in de ochtend, hij heefd blaasontsteking gehad zat half negen bij de huisarts, maar die gaf gelijk ant. Biotica, maar dat was de eerste twee keertjes geven een gevecht, maar het ging erin. Hij is nu wel weer opgeknapt mmaar moet tot dinsdag die kuurslikken. Gisteren hebben we paul zijn verjaardag gevierd was erg gezellig iedereen is ge weest, zelfs donata is geweest zag er erg goed uit. Je moet van iedereen de hartelijke groetjes hebben. Komende week druk nicole moet van dinsdag tot vrijdag naar glasgow dus ze eten hier mee s avonds en daphne blijft slapen. Maar we blijven van de straat. Paul is nu aarde aan het kruieren om de vijver dicht te gooien, we hebben 10 kub groot gegregen van de bouw dus hij staat zich behoorlijk in het zweet te werken. Nu schat een fijne week en een dikke knuffel van ons beiden, liefs. M en p.

  • 03 Maart 2014 - 15:10

    Anne En Jacques.:

    Hoi Emma. Het wordt nu spannend, maar zelf denk ik dat je ook wel aan een nieuwe uitdaging toe bent.
    Wel weer even een ger5egel voor woonruimte en werk.
    Hopelijk vindt je beide snel.
    Zaterdag waren wij allen bij Paul en Marianne vanwegen Paul zijn verjaardag.
    Was weer gezellig en as zaterdag gaan wij naar jou ouders, vanwegen je vader zijn verjaardag.
    Het zijn altijd juist die uitjes die het gezellig maken om elkaar te zien en bij te praten.
    Volgens je moeder heeft Sonja nu een nieuw huisje in Leiden., dus ook spannend.
    Ik ben nu op Kaaylee van Ron en Claudia aan het passen. Is echt gezellig.
    We gaan zo op de fiets naar haar huis, ze wonen hier in de buurt.
    Gelukkig is de regen gestopt.
    Succes en we horen van jou hoe alles gaat lopen. Alvast gefeliciteerd met je vader.
    Groetjes van Jacq. en Anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 32136

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: