Week 30/31 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 30/31 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 30/31

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

07 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Deze keer geen wekelijkse maar een week-en-een-halfse update. Dit voornamelijk omdat er in de eerste week niks is gebeurd en in de afgelopen halve week juist wel. En omdat ik vakantie heb (woehoe) en de komende dagen geen tijd zal hebben om te schrijven en nu wel.
Maandag zijn we thuis gebleven. Claire ging naar Belfast voor een nacht (iets met haar werk, weet niet precies wat) dus James zou de kinderen ’s avonds alleen hebben. Dus vonden Sam en ik dat we maar een beetje paraat moesten staan, niet omdat James incapabel is maar omdat je sommige dingen nu eenmaal niet in je eentje kan doen. Het was nog even spannend hoe Claire naar het vliegveld zou komen aangezien Dan had besloten pas maandagmiddag terug te komen ipv maandagochtend maar ze is er gekomen (met de trein geloof ik). Gemma was er maar voor 2 uur omdat Poppy (haar hondje) naar de dierenarts moest maar ze zou de volgende dag voor een lange dag komen.
Dinsdag zou Claire weer thuis komen! Wel pas laat in de avond dus haar dochters zou ze niet meer zien helaas. Er is geen playgroup meer dus daar konden we ook niet naartoe. Volgens mij hebben we wel in de tuin gespeeld maar dat was dan ook alles. Sam en ik bedachten dat het de week erna toch druk genoeg zou worden met iedereen met vakantie dus besloten dat we niet perse ergens naartoe moesten. Maar toch gaat het een beetje vervelen. Gemma kwam pas laat opdagen (rond 12en) en bleef tot ongeveer 1400 uur… Dat is dus haar idee van een lange dag. Sam en ik vonden het echt niet kunnen dus hebben het de volgende dag aan Claire verteld. We doen het meestal niet omdat we ons er niet mee willen bemoeien maar dit vonden we toch wel een beetje ver gaan.
Woensdag zijn we wel uit geweest om toch de sleur van de week een beetje te doorbreken. Het was maar naar AdventureLand maar het is niet thuis. Vroeg ernaartoe en vroeg weer terug omdat het druk was wegens de vakantie maar na 90 minuten hebben de meiden het toch wel gezien voor het grootste gedeelte. Pas toen het te druk werd om met z’n tweeën drie kinderen in de gaten te houden, zijn we weg gegaan. Ook kunnen de meiden ons dan niet meer horen of zien en dat is ook niet veilig. Saskia heeft ons het meest verbaasd door op een kussen te gaan zitten wat hard rond een paal ronddraait. Ze gierde het uit van plezier. Ook liep ze helemaal zelf over een touwbrug (maar dan één met ook een net aan de zijkant). Sam en ik stonden met open mond te kijken, hadden we niet van haar verwacht. ’s Middags weer rustig in de speelkamer gezeten.
Donderdag kwamen opa en oma, zoals gewoonlijk, weer maar wel voor de laatste keer in drie weken omdat ze zelf ook op vakantie gaan in Devon. Oma maakte zich al zorgen over het feit dat ze er dan niet zijn om Sam te helpen als Claire laat is maar Claire zei vrolijk dat ze mij wel lief aan konden kijken (wat inderdaad kan). ’s Avonds moest Sam oppassen omdat er op James zijn werk iets was waar Claire ook mee naartoe moest. Ze waren uiteindelijk pas om over 12en thuis omdat ze ook nog uit eten gingen met James’ baas. Arme Sam had dus niet veel geslapen van donderdag op vrijdag.
Vrijdag was Sam dus moe. Ze heeft de hele ochtend gekookt en moest er zelfs nog voor naar de Farmshop rijden omdat we geen aardappels hadden en die had ze nodig (en ze heeft scones meegenomen op verzoek van mij en opa). Ik heb dus de hele ochtend in de speelkamer rondgebracht met opa en oma naast me. Naja niet perse naast me maar toch. Oma zit alleen op haar stoel en opa valt in slaap. Afgelopen vrijdag viel hij zelfs al tijdens het ontbijt in slaap… Vrijdagmiddag m’n kamer gestofzuigd en alles schoongemaakt zodat ik dat niet meer hoefde te doen tijdens mijn vakantie want die was toen begonnen! Voelde nog niet als vakantie maar meer als de standaard vrijdagmiddag maar toch, ik had toch echt vakantie! Rest van de middag tv zitten kijken achter mijn laptop. Ik mag dan wel vakantie hebben maar hij zit zo volgeboekt dat ik maar relatief weinig tijd voor mezelf heb! Er komen zoveel mensen langs (naja, vier in toaal maar over 2 weken is dat toch best veel).
Zaterdagochtend kwam de eerste gast aan: Karin. Moest helemaal naar Stansted rijden (wat maar een uurtje is maar ik had het nog nooit in m’n uppie gedaan dus ik vond het spannend) en weer terug en dat in de vroege ochtend (ok, het was 10:00 eerdat ik aankwam maar voor een zaterdag is dat vroeg). Na snel iets te drinken te hebben gekocht op Stansted vlot de auto weer in (Karin was er al voor mij omdat ik iets te laat weggegaan was) want parkeren is reteduur bij Stansted dus ik wilde asap weer weg. Eerst naar huis gereden om haar koffer te droppen en iedereen te ontmoeten maar iedereen was weg… Dus maar naar Colchester gereden omdat ik ten eerste niet ver wilde rijden en het ten tweede toch wel een fijn stadje is om een paar uur door te brengen. Op de terugweg nog even langs de supermarkt om eten voor het weekend te kopen en op naar huis! De moeder van James was er ook dus wij zijn naar Sam’s huis gegaan om te koken (waar we toestemming voor hadden) omdat het rustiger is en je dus niet het gevoel hebt dat je iedereen voor de voeten loopt. Nog fijn Bride and Prejudice gekeken, een interessante versie van Pride and Prejudice maar toch wel de moeite waard.
Zondag zouden we eigenlijk naar de polowedstrijd in Boxted (10 minuten rijden) gaan maar we hadden er toch niet heel veel zin in. Het was maar 10 pond om binnen te komen maar we wisten niet hoe laat het polo echt zou beginnen dus zijn we naar Kentwell Hall geweest. Weer een oud huis, vlakbij Melford Hall. Nadeel was dat het niet van de National Trust was dus we moesten allebei betalen maar het was het zeker waard! Er was naast het huis en de tuinen ook een Victoriaanse tea party dus om half 2 stond iedereen op het grasveld om lemonade te drinken en sandwiches en taartjes te eten. Ontzettend fijn en lekker! Het huis zelf komt uit de tijd van de Tudors en was dus oud en donker. De huidige eigenaren hebben het in groot verval gekocht dus het is nu pas weer een beetje leefbaar maar er moet nog veel aan gebeuren. Ook de tuin was prachtig met een Walled Garden die ik maar al te graag zou hebben. We hebben er zo’n 4 uur rondgelopen denk ik. Enige nadeel was dat de scones waren uitverkocht dus ik moest het doen met een brownie bij mijn thee, was toch niet zo fijn als een scone ;-). Bij thuiskomst weer in Sam’s keuken gegeten en tv gekeken voor we weer op huis aan gingen. Claire had ons bij thuiskomst verteld dat ze Gemma had ontslagen en dat ze haar nog twee weken aan zou houden en ze dan weg zou zijn. Karin en ik waren dus nieuwsgierig hoe Dan zou reageren maar hij was er niet echt en behalve dat hij aan Karin (wie hij nog nooit had gezien) vroeg hoe het ging, hebben we niks van hem gemerkt.
Maandag zouden we naar London gaan om te shoppen. Ik wilde graag naar Camden (sorry Marianne) dus daar gingen we eerst naartoe. Nadeel van Camden is dat alles hetzelfde is: er zijn heel veel kraampjes maar ze hebben allemaal dezelfde jurken, broeken, en shirts. Uiteindelijk toch een mooi jurkje gekocht en een locket (kan niet op het Nederlandse woord komen, een hanger waar je fotootjes in kan doen) die ik dan wel niet nodig heb maar wel erg mooi was. Ook nog naar Oxford Street geweest om naar de HMV en de Primark te gaan en een nieuwe tas te kopen. Enige nadeel van die dag was de regen. We wisten van te voren dat het zou kunnen gaan regenen maar we hadden er toch niet echt rekening mee gehouden dus geen regenspullen meegenomen. We zijn 2 keer redelijk nat geregend… We wilden vlakbij het station eten maar daar konden we zo snel niks vinden dus uiteindelijk hebben we vlakbij de Tower gegeten (wat maar zo’n 15 minuten lopen was hoor). Met de tube weer terug gegaan wat eigenlijk onzin was maar we wisten de precieze weg terug niet meer dus hebben we het maar zo gedaan. Op de terugweg met de auto nog fijn om mogen rijden omdat ze aan de weg aan het werken zijn dus in het schermerdonker de weg proberen te vinden: was wel grappig. Wel voor het eerst met groot licht gereden dus heb ik dat ook weer gehad!
Dinsdag hadden we onze spa dag bij de golfclub vlakbij Stoke. Van te voren wezen ontbijten bij de Farm Shop zodat we goed vol zaten want lunch zou pas om 14:00 zijn. Het was ’s ochtends al redelijk warm maar dat had wel wat tijdens het ontbijt. Perfect op tijd bij de spa aangekomen en na onze lunch te hebben besteld en uitleg te hebben gekregen konden we het zwembad in duiken. Ja, wel na ons te hebben omgekleed, geen zorgen. Eerst 2 uur gezwommen en in de sauna gezeten en toen hadden we een behandeling van een uur met een massage en een gezichtsbehandeling. Toen we elkaar na de hand weer zagen, biechtten we beide op bijna in slaap te zijn gevallen zo relaxed was het. Alleen hadden ze op ons gezicht een soort crème gesmeerd die bruin was als je je vinger over je gezicht haalde dus dat hebben we er maar afgehaald want dat was niks. Na de behandeling was het lunch tijd en ook dat was erg fijn. Zo fijn zelfs dat we ’s avonds geen trek hadden en alleen koekjes hebben gegeten. Tot ongeveer 17:00 in de spa rondgehangen met wat magazines en toen begonnen we ons toch echt te vervelen en zijn we weg gegaan (ja, we hebben ons weer eerst omgekleed en zelfs gedoucht). Naar Asda gereden om koekjes te kopen en ze thuis opgegeten terwijl we film zaten te kijken. Erg fijn. Claire had bij thuiskomst weer nieuws: er was een nieuwe schoonmaakster die vanaf volgende week komt en Dan heeft ontslag genomen! Hij zei dinsdag ochtends dat hij wilde praten en blijkbaar heeft dat geleid tot ontslag. Sam zei dat hij meet Gemma en hun moeder in de keuken van het Coach House zat te praten over de toekomst aangezien ze nu alle drie zonder werk zitten… We zijn benieuwd en ik houd jullie op de hoogte over de nieuwe ontwikkelingen in onze soap!
Woensdag ging Karin weer terug dus moest ze naar Colchester gebracht worden om op de bus te stappen. De bus is zoveel goedkoper om naar Stansted te komen dan auto rijden. We hebben eerst nog even, snel geluncht, en toen moest ze de bus is die al stond te wachten en gelijk wegreed toen ze ingestapt was. Ik ben nog even Colchester in geweest om boeken te kopen (wilde chick-lits voor een easy read) en naar een legging te zoeken die ik nergens heb kunnen vinden… Ook nog aardbeien gekocht dus ik kom morgen wel door!
Vrijdag komt Tony aan en hij gaat woensdag (dus over een week) weer weg en dan komt Sonja met Maarten. Die twee zitten nu in Worthing bij tante Els om op de katten te passen maar komen daarna een paar daagjes hierheen, gezellig. Daarna is mijn vakantie waarschijnlijk al weer voorbij, helaas... Claire vertelde Sam, die het weer aan mij vertelde, dat ze in Oktober ook nog weg gaan en Sam zal dan meegaan dus ik moet nog kijken wat er met mij gaat gebeuren maar ik hoop naar Nl te kunnen komen. Ook heeft Claire vanaf 20 December vrij dus ik kan voor kerst naar Nl komen. Moet alles eerst nog hier bespreken natuurlijk maar ik kom tenminste weer eens terug!

XxX Emma

  • 07 Augustus 2013 - 18:36

    Jos:

    Spannende Soap. Kan bijna niet op het vervolg wachten....

  • 07 Augustus 2013 - 21:18

    Marianne Lindeman:

    Nou het is echt een soap, maar claire heft het nogblang geslikt, ik zou dat niet kunnen aanzien, ze werd gewoon bedot. Maar inderdaad je heb het lekker druk inje vakantie, maar wel gezellig hoor, en je doet en ziet nog eens wat. Nou Daphne doet haar eerste 6 stapjes, is zo leuk gezicht en en al lach dat gezicht van haar, Lucas loopt te rennen en dat wil zij ook. Dus over een week loop ze denk ik, ze is echt heel gezellig zodra de radio aan gat of ik loop te zingen staat zij achter je te swingen, je weet niet wat je ziet, alles beweegd zelf haar handjes doen mee. Heb voor Lucas vanmiddag drie spijker broeken kort gemaakt, een net over zijn knie eneen boven zijn knieen zegt hij lijkt wel een rokje, Robbert was er even en die zegt nou dan doen we hem even aan .toen zei hij o nee het is toch een broek. Enkeld dat gezicht vanhem. Het heeft hier de hele dag geregend dus ik kon niet naar buiten met ze. Marco zijn pink is nu gespalkd a.s dinsdag gaan de hechtingen eruit. Hij is er nog zes weken zoet mee, dus de kleintjes zijn veel hier, maar wel gezellig. Als je straks nar nl. Komt kom je maar ookmhier even langs kun je ze zien het geboefde. Nu lieverd nog fijne weken en iedereen de groetjes. Dikke knuffel van ons. Oompje en tantetje.

  • 08 Augustus 2013 - 22:18

    Anne :

    Hoi Emma. Heerlijk he Vakantie en het is natuurlijk nog mooi weer.
    Gezellig dat je vriendje komt, leuk om weer even tijd voor elkaar te hebben.
    En dan Sonja en Maarten nog. Heel veel plezier met elkaar.
    Groetjes van Jacq. en Anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 32109

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: