Week 29 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 29 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 29

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Deze week waren we fijn druk en zijn bijna elke dag het huis uit geweest! Was erg fijn voor een verandering ;-). Niet dat we normaal niet weggaan hoor maar dit was net iets meer dan normaal. En het was iets uitputtender dan normaal maar gelukkig heb ik over een week twee weken vakantie!
Zondagavond hebben Faith en ik fijn gebarbecued en zelfs in de zon kunnen eten al duurde dat niet sinds de zon achter het huis verdween... Daarna hebben we de walled garden onveilig gemaakt en heeft Faith op de trampoline gesprongen. James stelde toen voor dat we gingen tennissen dus dat hebben we ook nog even gedaan. Was erg leuk: we bakten er niks van (de bal ging regelmatig over het hek heen) maar we hebben flink gelachen.
Maandag was Faith er ook nog en Claire wilde graag dat we de meiden mee zouden nemen naar het zwembad zodat ze gewend raken aan water. We zouden eigenlijk donderdag gaan maar dan zou Faith iets gaan doen met haar vriend dus werd het maandag. Het was gelukkig niet ontzettend druk (de vakantie is sinds deze week voor iedereen begonnen) maar we waren ook niet de enige in het water. Omkleden was nog een heel gedoe aangezien we geen kinderen neer konden leggen en ze snapten niet helemaal hoe zwemluiers werkten aangezien ze erin moesten stappen en ze niet aangedaan werden als normale luiers. Claire had erg schattige zwempakjes gekocht dus dat was geen probleem om ze in te krijgen en op naar het zwembad. Alle mensen waren om te beginnen al eng maar de vloer was ook spannend. Omdat het nat is, gleden ze nog wel eens uit en moesten de handjes dus goed vastgehouden worden. Ik had Saskia bij me en die was niet zo blij met het water. Eerst ging het wel goed maar na een minuut werd er gegild en klampte ze zich aan me vast en was het tijd om het water uit te gaan. Uiteindelijk was de enige oplossing om haar stil te houden haar op de rand van het babybadje te zetten en haar met haar voetjes in het water te laten spetteren. Faith kwam met Jemima om peuter te wisselen zodat ik ook het water echt in kon en zodra wij weg waren, besloot Miss Saskia dat ze nu dan toch wel het water in durfde… Dus uiteindelijk waren we toch allemaal in het bubbelbad. Rond 12en er weer uit en naar huis. Tussen de middag hebben de meiden heerlijk geslapen en eerlijk gezegd had ik ook de neiging om in slaap te vallen ;-). ’s Middags dus rustig aan gedaan en een beetje gehangen.
Dinsdag ochtend zijn we doorgegaan met hangen want we hadden niks beters te doen. ’s Middags zouden de boodschappen komen en moesten we naar de kapper met de meiden dus zouden we het druk genoeg hebben. Ook was het aan het regenen (voor het eerst in 2 weken ofzo) dus konden we ook niet in de tuin spelen. Het was eigenlijk wel weer eens leuk voor de verandering. ’s Middags dus naar de kapper. Sam en ik waren bang dat het weer net zo’n fiasco zou worden als de vorige keer toen Saskia alleen met een speelgoedhond uiteindelijk op de kappersstoel te krijgen was maar het viel reusachtig mee! Jemima en Imogen waren net als de vorige keer meer nieuwsgierig dan bang en Jemima was bijna niet weg te slaan bij de kappersstoel om te kijken wat er gebeurde met haar zusjes. En ook Saskia vond het wel best. Waarschijnlijk scheelde het dat er niemand anders in de kapsalon was en er was ook geen föhn toen we binnen kwamen. Dus na 10 minuten stonden we weer buiten! De boodschappen waren er nog niet (die kwamen toen de meiden zaten te eten, perfecte timing) dus konden we verder gaan met hangen.
Woensdag zou Faith er weer zijn maar ze had een afspraak in het ziekenhuis wegens haar stage dus ze zou pas laat bij ons zijn. Sam en ik vonden dat we dan maar zonder haar ergens naar toe zouden gaan en dan kon ze ons daar wel ontmoeten. Zo gezegd zo gedaan. We gingen op weg naar Jimmy’s Farm waar we een paar maanden geleden ook al geweest zijn. Het is misschien niet heel erg spannend maar het is dichtbij en de meiden vinden het leuk. Dit keer hebben we om eerlijk te zijn het grootste gedeelte van de tijd in de zandbak gespeeld maar zolang de meiden het leuk vonden, wie waren wij dan om te zeggen dat we diertjes moesten kijken. Aangezien de grotere dieren toch eng gevonden worden, was dit misschien ook maar een betere oplossing. Ze hadden een kleine glijbaan in het zand en die was erg populair. Ze stonden braaf in de rij om er vanaf te gaan (gelukkig waren er geen andere kinderen die ook mee wilden doen want dan was er een file ontstaan). De glijbaan was ook klein genoeg om ervoor te zorgen dat ze er zonder hulp op en af konden dus Sam en ik konden rustig op de rand van de zandbak zitten en toekijken. Iets voor twaalven richting het restaurant gelopen waar Immie het ten zeerste mee oneens was en ze bleef maar huilen om het ‘sand, sand’. Zelfs na de lunch wilde ze eigenlijk terug wat helaas voor haar niet ging omdat het bedtijd was en haar zusjes wel moe waren. Faith kwam net op tijd voor de lunch binnen gelopen dus konden we alle drie een kind voeren. Saskia eet momenteel ontzettend veel (bijna voor twee) zul zal de komende tijd wel de lucht in gaan. Ze is duidelijk het smalste en kleinste van het stel en het verschil tussen haar en Immie is bijna 2 kilo geloof ik, ook omdat Immie gewoon een stevigere bouw heeft. Na de lunch (cheeseburger met patat al werd half mijn patat door Saskia opgegeten) de auto weer in en slapen maar. We hebben ze bij thuiskomst in de auto laten liggen en na zo’n 30 minuten werden ze wakker en begon de middag zoals gebruikelijk. Niet de tuin in geweest want hoewel het ’s ochtends bewolkt was geweest, scheen ’s middags de zon fel en dat wilden we de meisjes niet aandoen.
Donderdag zouden we voor Claire naar Asda gaan omdat we luiers en toiletpapier nodig hadden. Sam en ik kunnen het dan niet laten om ook zelf spullen te kopen maar dat daar gelaten. Heb fijn met Saskia door de winkel gebanjerd terwijl Sam de andere twee had. Op de één of andere manier gebeurt het steeds vaker dat Saskia en ik samen op pad gaan. Immie trekt meer en meer naar Sam en Mima gaat eigenlijk met iedereen wel mee maar Faith is haar favoriet als ze er is. Dus blijven Saskia en ik over. Helemaal niet erg hoor want over een maand kan het een ander zijn die het meest naar mij toe trekt. Opa en oma zouden donderdagmiddag komen en rond 14:00 kwamen ze aan. ’s Middags de tuin in geweest met ze (en de meiden) terwijl Sam aan het koken was. Op dat soort momenten is het handig om een extra paar handen te hebben zodat er iemand anders vrij is om andere dingen te doen.
Vrijdag waren opa en oma er nog steeds (zoals gewoonlijk ja) en zijn we weer de tuin in geweest terwijl Sam aan het koken was. Er werd vrolijk gevochten over de autootjes want we hebben er maar twee en het zijn twee verschillende dus er zijn altijd wel twee kindjes die hetzelfde autootje willen hebben. Schiet niet heel erg op maar er zijn er nu tenminste twee en niet één. Vroege lunch omdat Sam het eten vroeg klaar had dus de kinderen nog even snel de speelkamer in gegooid. Opa en oma oppassen en Sam en ik in de keuken om een boodschappen lijst te maken en de afwas te doen. Op een gegeven moment kwam oma de keuken in dus ging ik kijken hoe het met de meiden ging en toen bleek dat opa zat te slapen… Oma had het of niet gezien of het maakte haar niet uit. Sam en ik waren geschokt. In m’n vrije middag niet veel gedaan behalve mijn boek lezen en achter m’n laptop duiken.
Zaterdag wilden Sam en ik niet al te veel doen omdat we volgend weekend toch twee weken vrij hebben en dan wel veel zullen gaan doen. Dus zijn we naar Hadleigh gereden, hebben koffie gedronken, zijn wat winkeltjes in geweest, en kwamen weer naar huis. We zaten in een fijn koffiecafé met grote stukken taart die dus al lunch dienden (het was ook 12 uur). Claire en James waren met de meiden naar Nottingham wegens de verjaardag van een nicht van James dus ik had het huis alleen. Heb fijn pizza gemaakt. Nadeel van het huis alleen hebben is dat het ’s nachts toch wel erg stil is en ook het idee dat er niemand anders is, vind ik persoonlijk niet heel erg fijn maar gelukkig gebeurt het niet al te vaak.
Zondag heb ik helemaal niks gedaan! Ik wilde eigenlijk naar Colchester maar Sam wilde niet mee en ik had toch alleen maar dingen gekocht die ik niet nodig heb dus ik ben niet gegaan. Wel heb ik een fijne wandeling gemaakt door een gedeelte van Boxted, ten zuiden van ons. Voor het eerst sinds ik hier ben door een bos heen gelopen, heel mooi. Net pannenkoeken voor lunch gehad en zo skypen met de ouders maar dat is het wel denk ik.
Mijn vakantie begint een beetje volgeboekt te raken wat wel fijn is maar er zijn ook nog genoeg dagen waarop ik helemaal niks hoef te doen! Karin komt van zaterdag t/m woensdag en we gaan dinsdag naar de Spa hier in het dorp. Tony is nog niet helemaal zeker wanneer hij komt maar hij komt wel. Ben druk bezig met het vinden van een bed & breakfast niet al te ver weg. Devon (het huis van opa en oma) mocht wel van ze maar ik kreeg de indruk dat ze er die week zelf ook naartoe wilden en het is een takke-end weg: 4 uur met auto of trein, waarvan ik niet 4 uur kan en wil rijden en de trein is bijna 90 pond per persoon… Dus misschien een andere keer.

Bye bye!
XxX Emma

  • 28 Juli 2013 - 22:25

    Marianne Lindeman:

    Hoi emma, nou dat was wel wer en druke week metvje meisjes. Leuk he dat zwemmen zeker als het warm is. Ben met marco en de kids ook al twee keer geweest. Daphne is een echte waterrat, duikt gewoon met vlindertjes aan in het water, gaat kopje onder en spuugt gewoon het het water met een boogje uit haar mond. Je weet niet wat je ziet, maar wel genieten hoor met dat stel. Lucas gaat zelfs van de hoge glijbaan af ik was zeer verbaasd. Sorry dat ik de laatste week niet gereageerd heb op je blog, maar wij waren een weekje naar Praag, was erg mooi en een goed hotel, maar erg warm. Maar de stad is prachtig, veel gezien. Van de week hebben wij ook een drukken week , Marco moet dinsdag aan zijn pink geopereerd worden en moet dan een paar weken in een mitella, dus nicole brengt ze weg en wij halen ze op, en ze eten hier. Woensdag gaan we met debkleintjes en Robbert naar blijdorp. Zo zie op onze manier hebben we hetdruk. Verder is het hier weer een beetje afgekoeld. Vanavond met daphne voorop naar Breukelen gefiets hebben we met ze allen bij de thai gegeten was erg lekker zelfs die kleine meid met een stokje kip zitten eten. Ze zat te zingen op de fiets, met haar haar bovenop met een staartje. Nu lieverd ik ga naar bed een hele fijne week en een dikke knuffelmvan ons. Je tantetje.

  • 29 Juli 2013 - 19:04

    Anne Van Heusden:

    Hallo Emma.
    Als ik denk aan mijn oppasdagen en soms blij ben dat Hailey even gaat slapen en Colin op school zich vermaakt,(kinderen van Patrick mijn oudste zoon), moet ik er niet aan denken dat ik drie van die kleine meisjes om me heen heb.
    Maar goed jullie doen het met z'n tweeen.
    En natuurlijk zijn ook onze kleinkinderen moppies Allemaal, maar het is toch altijd schipperen om ze bezig te houden en dat ze het weer naar hun zin hebben.'
    Hoewel de grote zich al beter zelf vermaken en Naomi 13jr en Sylvana bijna 12jr, die hoef je niet meer bezig te houden die gaan hun eigen gang.
    Het is soms wel lachen als je ziet wat de kleinste Demy 2jr en Hailey 1 1/2 jr uitspoken het zijn net als bij jou , echte meiden.
    Wij vinden de jongetjes veel makkelijker die leggen zich nog eens neer bij een antwoord als iets niet kan, die 2 kleine meiden ECHT NIET..
    Afgelopen dinsdag was Jacky bij ons zijn we naar Ronny gegaan die woont hier bij ons aan de andere kant van de weg en heeft hij kostelijk met Kaylee in een zwembadje in de tuin gespeeld.
    Water is natuurlijk geweldig nu met die warmte.
    Het weer is ook hier nog geweldig, wel eens warm, maar klagen heeft geen zin want dat hebben we al het HELE VOPORJAAR gedaan om dat ROT weer.
    Nou lieve Emma, fijne gezellige vakantie en....tot schrijfs. Groetjes van Jacq. en Anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 32230

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: