Week 28 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 28 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 28

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

21 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Het is zo warm! Ok, dit weekend niet maar afgelopen week was af en toe hel op aarde. Voor Sam en mij was het uit te houden maar voor de meiden was het soms wel erg. Zeker toen hun slaapkamer temperatuur omhoog bleef gaan naar 28 graden… Ik weet dat we niet horen te zeuren hoor maar na sneeuw in April is het nu wel een beetje het andere uiterste.
Maandag, maandag. Weet je, we hebben eigenlijk de hele week niks uitgevoerd. Maandag was Sam (en ik eerlijk gezegd ook) nog een beetje wankel en slap van het weekend ziek zijn en ze voelde zich niet goed genoeg om auto te rijden. Dus hebben we de dag in de speelkamer en onder de boom in de tuin doorgebracht. Net als vorige week konden we alleen vroeg en laat naar buiten wegens zon en hitte maar dan was het tenminste goed te doen. De meiden hebben het naar hun zin buiten met zand, water, en hun speelgoed autootje dus Sam en ik hoeven dan niet zo veel te doen eigenlijk. Jemima is druk bezig met zand kastelen bouwen (meer dit van Sam en mij kapot maken maar knizo die daar op let) en met de bal rondrennen; Saskia zit graag in het autootje zelfs zonder rondgereden te worden of is water door haar vingers aan het laten glijden, en Imogen doet alles wat haar zusjes doen. Immie is duidelijk degene die later moeilijk gaat worden: ze heeft graag wat anderen hebben en is bang overgeslagen te worden. Ook is ze eerder jaloers op haar zussen als mama of papa aandacht aan iemand anders geeft. Meestal is het nog erg onschuldig hoor maar we moeten er wel op gaan lekken denken Sam en ik. Jemima wil bijvoorbeeld met de bal samen spelen maar zodra Imogen de bal dan eenmaal heeft begint ze te grijnzen en laat ze hem voor geen goud meer los. Saskia vindt dat meestal wel best maar Mima niet en begint te huilen. Maar we houden het in de gaten en het zal wel goed komen.
Dinsdag was Faith terug van haar shifts in het ziekenhuis en gingen we met z’n allen naar playgroup, nu echt voor de laatste keer voor de zomer. Ze gaan wel dingen buiten organiseren en wij zullen ook ge’smst worden als dat gebeurd dus kunnen we tenminste nog andere kinderen ontmoeten. Claire was thuis op dinsdag omdat ze maandagnacht ziek was geworden net als de rest in het huis. Ze was gelukkig de laatste en iedereen lijkt nu beter te zijn en blijven. Hopelijk blijft het zo voor een paar maanden al betwijfel ik het. We hebben haar de hele dag niet gezien omdat ze, wijs, in bed bleef en sliep maar ze was weer beter op woensdag dus dat scheelde. Faith heeft eten gemaakt voor de meiden wat betekend dat de keuken een chaos is maar er was tenminste wel weer een diepvries vol met eten. Ze ruimt haar rotzooi ook wel weer op hoor, al kan het soms een paar uur duren…We hadden nog plannen om naar de pub te gaan voor een drankje ’s avonds maar Sam voelde zich nog niet goed genoeg (te moe) om dat te doen dus dat staat nog in de agenda.
Woensdag kon Claire wel naar beneden komen dus waren we met z’n vieren voor drie kinderen… Een beetje hopeloos om eerlijk te zijn. Het is nuttig als je ergens naar toe gaat maar als je alleen maar in de tuin zit, is het nutteloos en ga je je vervelen. Zeker omdat alleen mama goed genoeg is en de andere drie personen er soms voor jan joker bij zitten. Faith wilde eigenlijk ’s ochtends frambozen gaan plukken met z’n allen op een boerderij in de buurt maar Claire heeft dat tegen gehouden. Sam was ook al geen groot fan maar durfde geen nee te zeggen blijkbaar. Claire vond het onverantwoord wegens de hitte en de zon voor de meiden. Ik snap wat ze bedoelt maar we gingen ’s ochtends vroeg (om 9 uur weg) en zouden niet lang blijven, misschien een uurtje maar niet langer. Dit zorgde voor wat strubbelingen tussen Claire en Faith maar dat moeten ze zelf maar uitzoeken. Aan de andere kant zorgde de hoeveelheid personen er ook voor dat er nu overige dingen gedaan konden worden zoals de was, koken, schoonmaken. Normaal hebben Sam en ik geen tijd om dingen te doen die niet absoluut noodzakelijk zijn maar nu hadden we dat wel.
Donderdag zouden opa en oma weer komen en aangezien het toch ook nog warm was, zijn we dus maar weer thuis gebleven. Komende week komen ze als het goed is niet wegens ziekenhuis afspraken maar dat zien we dan wel weer. Faith heeft het grootste gedeelte van de dag boven of in de tuin doorgebracht omdat ze nog een essay moet inleveren begin Augustus en daar nu dus maar aan begonnen is. En anders hadden we 5 mensen voor 3 kinderen gehad wat helemaal ridicuul zou zijn (Claire was weer naar haar werk gegaan op donderdag). Ook zou er op donderdag een piano moeten arriveren van Sarah (nicht van James) dus opa en oma waren in de stress toen de arme man maar niet kwam opdagen. Uiteindelijk belde hij om te zeggen dat hij al een aantal uur in de file stond op de Mnogiets en dat de piano morgen wel zou komen want vandaag zou hij nergens meer naartoe kunnen. Opa en oma nog meer in de stress want dat zou betekenen dat ze op vrijdag de hele dag thuis moesten blijven om op de piano te wachten…
Vrijdag bleef opa inderdaad thuis om op de piano te wachten. Uiteindelijk kwam hij pas na 13 uur en was het dus voor niks maar we hadden opa toch voor geen goud in de auto gekregen. Wij zijn met oma naar de Farm Shop geweest om scones te eten en naar de dieren te kijken. Van diertjes kijken kwam uiteindelijk niet veel terecht want het was ten eerste te warm voor de diertjes (en ons) en ten tweede begon Immie al te gillen als er een kip in de buurt kwam. Zelfs honden waren eng en ze moest dus de hele tijd gedragen worden. Op zich geen probleem maar Immie wordt nogal zwaar en met die hitte was het nog een hele opgave. Nog snel een cheese scone in het winkeltje gekocht voor lunch (ja, er was een fruit scone bij de thee maar die ging vooral naar de meiden en Sam en ik hadden samen misschien een kwart dus ik vond dat ik er wel één voor mijn lunch mocht hebben). Snel even mijn badkamer schoongemaakt en niet gestofzuigd want dat was te warm. Daarna met mijn boek in de tuin onder de boom gezeten, fijn in de schaduw. De zon was iets te warm geweest al moet ik eerlijk bekennen dat het nu soms wel wat koud was! Maar ik ben dan wel een koukleum.
Zaterdag voelde alsof ik op vakantie was. Ik had besloten dat ik graag naar Melford Hall wilde, een landhuis hier ongeveer 40 minuten vandaan (http://www.nationaltrust.org.uk/melford-hall/). Sam had besloten dat ze dan wel mee wilde dus rond 11 uur gingen we op pad. Het huis zou niet tot 13 uur openen maar er was een dorpje naast waar we zouden kunnen lunchen en in de antiek winkeltjes kijken. Parkeren was nog even lastig maar was uiteindelijk gelukt en op naar de pub voor de lunch! De winkeltjes vond ik een beetje tegen vallen, er stonden vooral veel huizen en winkels te koop. Na de lunch (fijne fish and chips, we zaten erg vol erna) rustig naar het huis gelopen. Ben maar gelijk even member van the National Trust geworden (de organisatie die veel oude huizen bezit evenals natuurparken) aangezien dat op de lange termijn goedkoper zou zijn. Heb nu dus een fijne kaart van Engeland met al hun bezittingen en een boekwerk met alle huizen en natuurgebieden uitgelegd. Het huis zelf was erg mooi, nogal groot en we konden niet eens alles bekijken aangezien er ook nog mensen in wonen. Beatrix Potter (van Peter Rabbit) was een nicht van de familie en heeft er veel tijd doorgebracht en inspiratie opgedaan dus er werd ook vaak naar haar gerefereerd, erg fijn. Na nog een kopje thee met scone of taartje te hebben gegeten (hoort erbij als je huizen bezoekt), de tuin te hebben bewonderd, en het winkeltje met fijn veel tweedehands boeken te hebben leeg gekocht, gingen we weer op huis aan. Bij thuiskomst het nieuwe autootje van de meiden bewonderd: een mini mini-cooper waar ze op kunnen zitten en dan door de tuin kunnen racen. Nadeel is dat ze nog niet bij de grond kunnen als ze erop zitten dus wij zullen de komende tijd onze rug moeten breken om ze te duwen maar dat moet dan maar. Rest van de middag en avond voor pampus in mijn kamer gezeten en fijn niks gedaan.
Zondag zouden Sam en ik naar Colchester gaan om voor haar zus een kado te kopen en voor mij te kijken naar enveloppen. Parkeren is fijn goedkoop op zondag (50p voor de hele dag) en hoewel bijna alle winkels open zijn, is het een stuk rustiger dan op zaterdag. We bedachten dat we dit misschien maar vaker moesten gaan doen. Enveloppen gekocht en plakband. Daarna naar de H&M voor een tank top en een spijkerbroek die in de uitverkoop was. Mijn kleding kast begint al vol te raken (terwijl ik nog niet eens de helft van al mijn kleding hier heb) wat vervelend is want ik zal toch echt meer kleren blijven kopen. Koffie gedronken bij de Costa en naar de Sainsbury’s gereden voor de noodzakelijke boodschappen zoals salade. Bij thuiskomst was Faith er en die stelde voor te gaan barbecueën vanavond. Dus weer de auto in om vlees te kopen maar gelukkig maar naar de Farm Shop wat 15 minuten rijden is. Het was ondertussen weer warm geworden (zaterdag en zondag ochtend was het ontzettend bewolkt en redelijk koud) dus in de auto zitten was geen pretje. Net nog even met de ouders geskyped en dat was het wel weer voor vandaag en dit blog.
Oh! Ik heb over 2 weken voor 2 weken vakantie omdat Claire en James thuis zijn dus ben nu druk bezig met plannen maken. Ik kom niet naar Nederland maar blijf hier om hier te gaan verkennen wat ik wel nodig acht. Ik weet nog niet precies van hoe of wat maar ik houd jullie op de hoogte!

XxX Emma

  • 21 Juli 2013 - 20:12

    Jos:

    Het is weer even omschakelen voor ons als lezers, nu weer een weekverslag ;-) Is wel lekker relaxed om te lezen. Hier is het nu (20:10) nog zo'n 32 graden... en dan moet de week met tropische temperaturen nog beginnen. ..

  • 22 Juli 2013 - 11:04

    Anne Van Heusden:

    Ja lieverd ook hier is het vandaag Super Warm.
    Maar ondanks dat is regen toch vervelender.
    Alleen kindertjes en ouderen hebben er veel last van , maar goed rustig aan.
    En Van Harte Gefeliciteerd met Sonja haar verjaardag.
    Knuffel van Jacq. en Anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 32114

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: