Week 14 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 14

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

14 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Het is lente! Naja, ongeveer dan. De temperatuur is omhoog geschoten en de sneeuw is opgehouden maar het is nog niet echt lekker weer. Heb een paar keer buiten kunnen zitten maar niet al te lang want de wind was nog een beetje koud.
Iedereen is gelukkig wel weer beter en het was dan ook ongeveer weer een normale week. Niet helemaal want Claire was op maandag en dinsdag nog thuis om uit te kunnen zieken en James had z’n rijlessen afgelopen week dus was elke dag al weer vroeg thuis. Dus eigenlijk was het volstrekt geen normale week.
Maandag was Claire dus nog thuis maar heeft ze nog redelijk veel in bed gelegen. De meiden waren wel een beetje in de war dat mama er was dus dat en het feit dat ze haar het hele weekend ook al nauwelijks hadden gezien, zorgden ervoor dat ze als Claire er was alleen nog mama wilden en begonnen te gillen als ze uit beeld verdween. Allemaal logisch en niet heel erg maar als je met 2 gillende kinderen zit, is het soms moeilijk te bedenken wat te doen met ze. Jemima was ok, waarschijnlijk omdat ze in het ziekenhuis en tijdens de dagen erna voldoende aandacht van mama heeft gekregen. Saskia en Imogen waren allebei even erg maar omdat Saskia last heeft van constipatie kreeg ze meer aandacht (logischer wijze want ze schreeuwde het soms uit van de pijn) wat Imogen dan weer niet eerlijk vond en ook begon te schreeuwen. We zijn de tuin in geweest en hebben wat gewandeld maar hebben verder niet echt iets gedaan, de hele week niet echt eigenlijk. Op maandag kwam het ook omdat de auto bij de garage was omdat er een lekke band was en er geen band op voorraad was dus we moesten wachten…
Dinsdag ochtend ging Claire met Saskia naar de huisarts voor Saskia en voor zichzelf omdat ze een droge hoest heeft waar ze vanaf wil. Ze bleven langer weg dan we hadden verwacht en omdat de auto nog steeds niet terug was, konden we niet naar de playgroup (voor de 3de opeenvolgende week) en hebben we dus weer alleen in de tuin gewandeld. Gelukkig konden we ’s middags wel weg want de auto was terug en Claire wilde nieuwe jurkjes hebben voor de meiden want oma (moeder van James) werd in het weekend 70 dus gingen ze met de hele familie naar de Cotswolds en uit eten. Was nog een heel gedoe om met z’n allen in de auto te komen en weg te gaan (zoals altijd) en eenmaal in Colchester, herinnerde Claire zich dat James nu niet opgehaald kon worden want wij hadden de auto en er was ook geen ruimte voor hem in de auto dus moest hij maar met de taxi terug. James leek het gelukkig niet heel erg te vinden. Geen jurkjes kunnen vinden want of ze waren niet leuk of de goede maat was niet aanwezig. Ook geen nieuwe schoenen want de voetjes waren niet gegroeid. Voetjes meten was nog een heel gedoe met gehuil bij Immie en Saskia want die moesten niks van de mevrouw bij de schoenen weten. Waarom geen idee want ze hadden het eerder gedaan maar nu was het niet goed. Meisjes in een restaurant laten eten (want het was teatime) en wij iets kleins, al bleek dat kleins toch groot en hoefde ik dus niet meer te eten ’s avonds.
Woensdag kan ik me niet echt meer herinneren dus er zal wel niks bijzonders gebeurd zijn. Zoals ik al zei, zijn we zeker weten niet weg geweest dus het zal wel weer tuin geweest zijn. Oh! Woensdag middag was James terug van zijn fiets tocht (hij heeft een fancy fiets die hij nu moet uitproberen en het is erg grappig als hij weggaat in z’n professsionele uitrusting terwijl hij al jaren niet meer gefietst heeft, hij zei ook dat hij nu (na 4 dagen fietsen) last heeft van zijn kuiten) en heeft hij meegelopen door de tuin. Daarvoor waren de meisjes elkaar achterna aan het rennen over het grasveld. Ze hadden nog een beetje aanmoediging nodig maar vooral Imogen vond het een geweldig spelletje om achter haar zusjes aan te rennen.
Donderdag ochtend was weer niks bijzonders maar ’s middags zijn we naar de kapper in het dorp vlakbij geweest. Vorige keer ging het bijzonder goed maar deze keer iets minder. Saskia was al boos omdat we haar wakker hadden gemaakt en toen verdrietig omdat papa niet meeging de auto in (James was net thuis en had zijn gezicht even niet moeten laten zien maar het was al te laat) en begon bij de kapper dus ook te huilen. Jemima en Imogen waren goed; Jemima was geweldig en keek alleen maar rond met nieuwsgierigheid en vond alles best & Imogen was eerst verlegen maar vond het toch goed dat haar haar geknipt werd. De lammetjes en schapen op de heen en terug weg maakten het voor Saskia toch wel weer enigszins goed en ze begon vrolijk met haar zusjes mee te blaten. Elke keer dat we langs een veld met schapen komen (of een leeg veld werkt soms ook) beginnen er drie meisjes achterin de auto te baa’en wat erg fijn en lief is.
Vrijdag liep Sam de hele dag te stressen (al begon ze donderdagmiddag al) omdat alle spullen voor het weekendweg gepakt moesten worden. Het is allemaal goed gekomen maar ik vond het wel interessant om te zien hoe iemand kan stressen om inpakken. Het was slecht weer dus we konden ’s ochtends alleen binnen zitten en boekjes lezen maar dat was niet heel erg. Zodra Claire thuis kwam, begon de inpak stress weer en gelukkig hadden Sam en ik al een hoop spullen verzameld en moesten er alleen tassen gevonden worden. James had gelukkig zijn rijbewijs gehaald (hij moest vrijdag om half 2 afrijden) dus hij was in een goede bui toen hij thuiskwam. Het was dan wel mijn vrije middag maar ik heb toch maar geholpen met meisjes bezig houden want de andere drie hadden het druk met pakken en alles in de auto krijgen. Jemima en Saskia hebben dus op m’n tablet de foto knop ontdekt en hebben vrolijk foto’s gemaakt van mij en zichzelf, sommige beter dan andere. De grote aantrekkingskracht was echter het feit dat ze zichzelf konden zien wat erg bijzonder was en met veel kreetjes werd begroet, keer op keer. Het was Claire’s doel om rond 1600 weg te gaan en het werd slecht 20 minuten later wat redelijk indrukwekkend was. Dus ik had het huis voor mezelf vanaf dat punt want Faith was in Brighton om de marathon te rennen.
Vrijdag avond met Sam naar d epub geweest om te eten. We wilden eigenlijk naar de locale pub in Stoke maar daar was het erg druk want er was al geen parkeerplaats dus zijn we naar Stratford St Mary gereden naar The Swan waar we een hele kamer voor onszelf hadden. Ze hadden een ‘light’ menu dus geen pies of fish and chips maar wel andere dingen die ook lekker waren. Ik had een taartje met groenten dus het was erg fijn. Ook fijn om gewoon even het huis uit te zijn. ’s Nachts in m’n eentje in het grote huis wat niet heel erg fijn is. Het is gewoon te groot voor één persoon. Zaterdagochtend met Sam naar Sainsbury’s geweest om te ontbijten (English Breakfast met thee ) en boodschappen te doen. Rond half 12 weer terug en in de tuin gezeten in de zon. Niet heel erg lang want de wind was ietwat koud maarja. Toen maar in de keuken gaan bakken. Chocolate koekjes, brood (mislukt want niet gerezen), en pizza (ook mislukt want zelfde deeg als het brood). Was wel fijn om de keuken even helemaal alleen voor mij te hebben en gewoon m’n gang te kunnen gaan. ’s Avonds in bad geweest en met een bak Ben&Jerry voor de tv gehangen (ok gelegen want ik lag in m’n bed maar er is toch nergens een comfortabele bank).
Nu is het zondag er de zon begint nu een beetje te schijnen dus ik ga zo weer proberen buiten te zitten en m’n boek lezen. Claire en James en de meiden moeten vandaag ergens terug komen maar geen idee wanneer dus ik ga gewoon m’n eigen ding doen (in de tuin zitten).
Verder nieuws: ik heb m’n boot en trein tickets geboekt dus ik kom 27 April naar Nederland en ga 6 Mei weer terug. Omdat ik met de boot ga, kom ik laat aan enzo maar ik heb meer dan een week! Voordeel van de boot is dat ik zoveel bagage als nodig mee kan nemen en een fiets als ik er een kan vinden in Nl. Dus als je me wil zien, laat het me weten (al zit m’n week al redelijk volgeboekt geloof ik). Ik ga nu naar buiten!

XxX Emma

• 14 April 2013 - 21:16

Jos:

Dat was een fijn stuk, Emma. We zijn weer bij :-)
    Ook hier is het nu zomer, volgens de voorspelling duurt de zomer dit jaar tot donderdag...

• 14 April 2013 - 22:52

Anne Van Heusden:

Hallo Emma,
    Je verslagen te volgen maakje aardig wat mee met de meisjes, dus is het fijn nu even een weekend voor jezelf te hebben.
    Leu dat je met koningingendag hier in nederland bent.
    Geniet daar van.
    knuffel uit Amsterdam Noord van Jacq. en Anne.

• 27 April 2013 - 14:11

Anne Van Heusden:

Lieve Emma.
    Wat een verslag, zo te zien hebben jullie mooi weer, wij hebben hier af en toe een dagje.
    Maar gisteren met de bruiloft was het heel zielig, het heeft de hele dag geregend en Cindy zag er ZO mooi uit.
    Echt Jammer dat het weer niet mee was.
    Het was wel gezellig met elkaar en je ouders willen ook naar jou toe komen vertelde ze.
    Wij moesten helaas weer bijtijds weg, want Ronny is door zijn rug gegaan en daarom ging Jacq. werken.
    Maar leuk weer iedereen even gezien te hebben.
    Hier is het weer vandaag ook niet geweldig. Vanmorgen wat zon maar nu weer knudde.
    Jij schreef dat je naar nederland komt vandaag, heel veel plezier met elkaar en een leuke tijd.
    Groetjes aan iedereen en weer tot schrijfs.
    Groetjes van Jacq. en Anne.