Week 5 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Om verder te gaan met donderdagmiddag: Claire zou laat thuiskomen wegens een werketentje dus James zou de meiden met onze hulp in bed leggen, alleen wisten wij niet hoelaat James dan wel niet terug zou komen. Om half 7 ging de deur open en kwam Claire opeens binnen. Wij allemaal in shock (naja ongeveer) maar natuurlijk ook wel blij om haar te zien. Bleek dat James tot laat moest werken dus dat zei heeft gezegd dat ze dan maar niet naar dat etentje ging. Wij vonden het allemaal wel best, zolang er maar tenminste één ouder is om de kinderen naar bed te brengen. Het is niet dat wij het niet kunnen maar zeker voor de meisjes is het veel leuker als er ook een ouder bij is. Ze worden tegenwoordig al helemaal hyper als we ze voor de deur zetten en vragen ‘wie komt er door de deur? Wie gaat er binnenkomen?’. Ook is het fijn dat zodra papa en mama binnen komen er naar de deur wordt gerend en wordt bevolen ongeveer dat we nu toch echt wel naar bed moeten. Als ze eenmaal boven zijn, zijn ze meestal nog wel minstens 30 minuten aan het spelen en alles maar nee, we moeten toch echt zo snel mogelijk naar boven. Kan ook iets te maken hebben met de melk die ze krijgen voor ze gaan slapen…
Wel heeft Jemima donderdagavond en vrijdag ochtend twee keer hard gehuild omdat ze zulke rode billen had. Sam mocht haar nauwelijks aanraken om er zalf op te smeren. Waarschijnlijk heeft het te maken met haar tandjes maar het is zo ontzettend zielig als ze ligt te huilen. Zelfs nadat ze verschoond was, heeft ze nog minstens een kwartier bij Sam en mij op schoot gestaan (zitten was uit den boze) en heeft ze nagesnikt. Gelukkig rennen Saskia en Imogen wel samen rond zonder zich echt iets van ons aan te trekken maar ze willen nog wel eens een billendoekje (een schone) jatten of er met sokken of een broek vandoor gaan. Al hebben ze daar allemaal last van want ook in hun slaapkamer is de la met sokken en maillots niet veilig en wordt elke dag wel een keer leeggehaald.
Vrijdagochtend zijn we met het beest (de 3persoonsbuggy) uit wandelen geweest. We zijn naar het weiland met de paarden gelopen voor Saskia die toen natuurlijk prompt boos werd omdat ze de paarden niet mocht aaien en alleen maar mocht kijken. Nog een stukje verder gelopen maar na een paar honderd meter vonden we het wel welletjes. Zeker omdat de wegen hier niet fijn vlak zijn zoals ik NL maar op en neer gaan, wordt het na een tijdje wel zwaar voor je armen. Maar Sam en ik waren het erover eens dat we op deze manier tenminste niet naar de sportschool hoefden! Ook de postbode tegen gekomen in z’n autootje dus geprobeerd met buggy en al de berm in te gaan maar dat viel niet mee, de postbode moest dus maar even wachten. Sam is niet dol op de postbode want ze vindt dat hij te hard rijdt op het gravel voor het huis (waar ze gelijk in heeft). Door de meiden is de hele rit niet veel gezegd, waarom weten we niet behalve dat ze op de terugrit in de zon aan het kijken waren en dat viel niet in goede aarde wat begrijpelijk is.
Vrijdagmiddag was ik weer vrij maar dit keer geen plannen om naar Colchester te gaan. Zou eigenlijk lasagne maken maar Dan had aangeboden dat ’s ochtends te doen dus ben ik maar naar Stoke (by Nayland) gelopen omdat het toch mooi weer was en ik dan tenminste een doel had behalve tv kijken achter m’n laptop. Ik wilde naar het postkantoor om postzegels te kopen maar bedacht dat ik de vorige keer ook een boekenwinkel had gezien dus die moest ik ook maar eens nader gaan bekijken. Nu wist ik van tevoren dat ik waarschijnlijk geen heel erg goed plan was aangezien ik toch een redelijke boekenverslaving heb maar kon het, mede door deze verslaving, toch niet laten. En ja hoor, 20 minuten later stond ik buiten met 3 paar boeken…Okay, ze waren in totaal maar £5 maar het gaat om het principe. Alle boeken zijn 2de hands (daarom ook de goedkope prijs) maar ze hebben, voor een kleine plaats als Stoke, ontzettend veel! Dus ik heb er nu 3 boeken bij: Pride en Prejudice, Emma, en The Italian van Ann Radcliffe. Jaja, ik weet het, ik heb nu 4 kopieen van P&P en 2 van Emma, maar ik moest ze gewoon hebben. Mijn kamer is niet compleet zonder minstens 1 boek van Jane Austen.
Na de boekwinkel naar de supermarkt geweest om postzegels en afbakbrood te kopen (laatste was een impuls) en toen weer terug naar huis. Het blijft een mooie wandeling maar Boy! wat zijn er toch veel heuvels soms. Zeker het laatste stuk naar Stoke is echt op en neer. Veel heb ik verder nog niet kunnen wandelen omdat het weer nu niet geweldig is. Okay, het hoeft geen 20 graden te zijn maar ik wil toch op z’n minst geen regen zodat ik tenminste een beetje uitzicht heb. Ook zijn m’n nieuwe wandelschoenen nog niet helemaal goed ingelopen…
Zaterdag gingen Claire en James met de drieling naar Ikea en Faith ging ook mee. Ik was ook uitgenodigd maar ik bleef liever thuis zodat ik tenminste, eindelijk, kon gaan verhuizen! Ik wilde het vrijdagmiddag doen maar granny en granddad waren in die kamer ingetrokken en ik wilde ze niet nog een keer laten verhuizen. Als ik er eerder aan had gedacht was ik donderdag snel verhuisd maarja. Rond 11en ging iedereen weg (Sam was al weg naar haar vader voor het weekend) en ik ben begonnen met verhuizen! Ik geloof dat het rond 14en was dat ik helemaal verhuisd was en op m’n bankje neer kon ploffen. Het was niet alleen verhuizen maar ook gelijk 2 badkamers (oude en nieuwe) schoonmaken en bed verschonen, als ik toch bezig was. Maar alles is nu uitgepakt en ik hoef niet meer uit m’n koffer te leven. De muren zijn momenteel nog een beetje leeg maar dat gaat wel goed komen de komende paar weken. Ook zijn er nog geen gordijnen maar Claire zou een rolgordijn gaan regelen zodat ik tenminste niet meer wakker wordt door de zon in m’n kamer (okay, nu valt het nog mee maar de lente komt eraan). M’n telefoon werkt me weer tegen door geen foto’s te maken maar Sonja neemt volgende week m’n fototoestel mee dus kan ik foto’s laten zien van m’n nieuwe kamer. Het grootste voordeel van deze kamer is, vind ik, dat er een bankje staat! Het is klein (2persoons maar het voelt eigenlijk kleiner) maar het is iets om op te zitten wat niet m’n bed is. Ik denk dat ik er nog maar een plaid overheen ga gooien want de stof is ten eerste niet naar mijn smaak (blauwe streepjes) en de stof begint eerlijk gezegd ietwat los te komen. Claire zei dat haar ouders vonden dat ze het weg moest gooien maar eerlijk gezegd ben ik er erg blij mee. Denk wel dat ik de kamer nog ietwat ga verbouwen (bank en kastje omdraaien ofzo) maar tot nu toe bevalt deze kamer prima! Hij is ook zo warm dat ik niet meer in een warme pyjama hoef te slapen of een kruik nodig heb (houd hem wel want is fijn warm ;-)).
’s Avonds zou er een vriendin van Faith komen, Ellie. Ze waren er rond 20:00 denk ik en rond 22:00 zijn we naar de pub gegaan en zelfs Dan was uitgenodigd en is meegegaan. Ellie is…vrij uitbundig en zeker na 2 glazen cider werd ze wel erg open om het zo maar te noemen. Ik ben dingen te weten gekomen over haar, Dan, en Faith die ik niet perse wilde weten, zeker niet van Dan en Faith want daar moet ik nog elke dag mee omgaan…Rond half 1 weer naar huis gegaan (de pub ging sluiten) en toen nog naar het Coach House gegaan want Ellie wilde nog haar homemade Lemoncello drinken. Niet gelukt want Faith kon het niet vinden maar we hebben wel lol gehad. Omdat de woonkamer daar zo groot is, kon Ellie naar hartelust doen wat ze wilde wat onder andere inhield dat ze ‘carpet angels’ heeft gemaakt en heeft geprobeerd naar de andere kant van de kamer te zwemmen. Volgens mij heb ik nog nooit zo hard gelachen met iemand die ik pas die dag heb leren kennen (al denk ik dat het feit dat ze redelijk wat had gedronken er toch wel iets mee te maken gehad zal hebben). Het interessantste vind ik nog wel dat ze studeert voor dokter. Maar blijkbaar hoor je hier als student in het weekend helemaal los te gaan, nog meer dan in Nl.
Momenteel is zondagochtend en na vanmorgen wakker te zijn geworden van het licht in m’n kamer (en m’n wekker moet ik eerlijk toegeven) zit ik nu in m’n kamer helemaal niks te doen (okay, ik schrijf dit maar dat is nu niet heel erg actief). Vanmorgen in m’n nieuwe badkamer in bad geweest wat ook erg fijn was want de badkamer was warm genoeg om niet rillend uit het bad te komen omdat de lucht zo koud is. Het bad is ietwat klein (ik kan er niet in liggen) maar de warmte maakt veel goed! Begin nu ook door te krijgen hoe ik m’n haar moet wassen met een handdouche in een bad dus hoewel ik een douche prefereer, kan ik nu ook in m’n eigen badkamer m’n haar wassen. Verder zal ik vandaag waarschijnlijk niet veel uitvoeren dus ik ben benieuwd!

  • 10 Februari 2013 - 15:05

    Marianne Lindeman:

    Wat weer een gezellige soap heb je geschreven. Fijn dat je een heerlijke warme kamer hebt nu. En ook leuk dat je mee gaat naar de pub, echt engels he. Hoe lang is het lopen naarde pub. Schrijf dit even vlug want de kleintjes liggen hier te slapen, maar als ze wakker worden willen we nog even gaan wandelen metze. Er is hier eenheel pak sneeuw gevallen en de lucht is zo mooi blauw dus nog even genieten. Morgen gaan we bij robbert starten met klussen. Ben wel benieuwd naar zijn huis. Nicole en marco zijn even voor hun nieuwe huis bezig, want medio mei gaanzebeginnenmet bouwen. Dus begin maart moeten ze alle veranderingen, van lichtpuntenenwaar bad en douche moeten komen. En ook de keuken indeling dus nog een hoop werk voor ze te doen. Nu lieverd lucas wordt wakker ga naar boven dikke kus van ons.

  • 10 Februari 2013 - 20:23

    Anne Van Heusden:

    Hoi Emma.
    He he eindelijk een lekkere warme kamer, met ook een beetje leuk uitzicht?
    Oh ja, krijg je wel al mijn antwoorden op je verslagen binnen??? Ik hoop het wel.
    Zo te lezen heb je het druk met de meisjes, maar ook leuk.
    Het is zo herkenbaar, die rode stukkende billen van die vervelende tanden.
    Wij hadden dit weekend Kaylee en Demy van Ron en Claudia.
    Erg gezellig, Meiden lekker geknutseld , gegeten en in bad geweest.
    Demy ging geweldig slapen, die ging liggen en sliep als een zonnetje, tot 'smorgens half 10. Kaylee had wat meer moeite om te slapen. ze vond het gezellig om bij ons te zijn, maar miste haar papa en mama erg.
    "s morgens zijn we na het broodje , lekker naar huis gegaan en waren de meisjes weer blij thuis te zijn.
    Het zijn zulke schatjes. en soms lig je dubbel om hun reacties.
    Verder vandaag lekker een beetje niets gedaan. iets gestreken en dat was het ook.
    Morgen weer aan het werk.
    Het is hier weer gaan sneeuwen en KOUD!!!!!!
    Het verlangen naar de lente wordt steeds groter.
    Gisteren lekker vakantie geboekt 2 weken samen lekker naar zuid spanje in juni. Heerlijk!!!!
    Nou lieve Emma, ik ga lekker koffie inschenken en nog even bank hangen.
    Veel plezier in je nieuwe kamer en we horen weer van je.
    Morgen krijgt Robbert van Marianne ook zijn huis. Leuk voor hem, zo gegunt.
    Maken ze vast ook weer een leuk thuis van.
    Dag lieverd, groetjes van Jacq. en Anne.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 32104

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: