Week 33/34 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 33/34 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 33/34

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

01 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Nadeel van een week wachten met je blog schrijven, is dat je niet precies meer weet wat er gebeurd is… Ik weet dat ik met donderdag was gebleven maar ik weet niet meer of we iets gedaan hebben of niet. Oh! Ja we hebben we degelijk iets gedaan! Faith was er dus we zijn gaan zwemmen. Eigenlijk wilden we buiten iets gaan doen maar het regende dus dat was geen optie meer. Wel jammer maar aangezien we voor zwemmen ook met drie volwassenen moeten zijn, was dit een goede oplossing. Nadeel was dan wel weer dat het vakantie was en regende dus het zwembad zat een beetje vol… Zelfs Jemima – die de vorige keer de grootste lol had en niks te gek vond – vond het nu niet leuk: teveel lawaai en mensen. Uiteindelijk zijn we dan ook maar een half uurtje gebleven omdat de meiden alle drie liever weg gingen. En ook Faith, Sam, en ik vonden het niet erg om weg te gaan want het water was koud! We waren in het speel gedeelte met alle glijbanen enzo maar toch was het water koud, de temperatuur die je verwacht bij een baantjes-trekken zwembad. De rest van de dag waren de kinderen (en de volwassenen) zo moe dat in de speelkamer blijven goed genoeg was. Opa en oma waren er ook (we dachten dat we nog in Devon zaten maar blijkbaar niet) dus er waren genoeg mensen om mee te spelen.
Vrijdag zouden we naar de dierentuin gaan waar Claire ons dan ’s middags zou komen ophalen maar Claire had een werktelefoontje om 14:00 dus ze zou niet op tijd thuis zijn om naar de dierentuin te gaan. Betekende wel dat ik m’n kamer op m’n gemak schoon kon maken want dat was wel weer eens tijd! Geloof ik 5 spinnen opgezogen (die komen opeens overal vandaan en zonder hor voor je raam zijn ze niet buiten te houden… Verder fijn lui geweest en m’n boek gelezen. Oma blijft elke vrijdag vragen of ik nog ergens naar toe ga maar zonder auto kom je nu eenmaal nergens. Ze zegt steeds dat opa me wel naar de bushalte kan brengen maar ik heb meestal geen behoefte aan Colchester. En als de auto er eenmaal is met James, heb ik ook geen behoefte meer om alleen weg te gaan.
Zaterdag ben ik met Sam naar Colchester geweest om naar Boots (kruidvat) te gaan en te lunchen. We hebben eindelijk een tentje gevonden dat geen keten is maar wel fijn. Het is een Art Cafe dus ze hebben veel kunst aan de muur hangen wat allemaal te koop is. Niet alles is even mooi maar het geeft wel een fijne sfeer. Enige nadeel was dat het erg vol en warm was maar het eten was goed. Sam had een afspraak om haar nagels te laten doen in Nayland dus ik heb haar gereden zodat ze niet met natte nagels zou hoeven te rijden. Het is in hetzelfde huisje waar ook onze kapper zit dus ik kon een afspraak maken om mijn haar te laten doen en heb daarna met een magazine op Sam zitten wachten. Bij thuis komst rondgehangen met Faith. Het was de hele dag al druilerig en grijs dus we waren allebei verveeld en hadden niet de energie om iets uit te voeren. Nadeel daarvan was dat Faith eigenlijk haar spullen in hoorde te bakken aangezien ze op vakantie zou gaan (camperen met haar vriend in een bos zonder toiletten en douches) en ze naar London gaat verhuizen in September. Sam krijgt Faith’s kamer zodra Faith verhuisd is maar door haar vakantie moet Sam nu dus eerst in een andere kamer voor een paar weken. Het Coach House is nu zeker verhuurd aan de opa en oma van Dan en ze komen er het eerste volle weekend van September verhuizen, volgende week dus. Zal wel wennen zijn om Sam weer in het grote huis te hebben maar het kan nu eenmaal niet anders, dit scheelt Claire en James zoveel geld.
Zondag had ik een niks doen dag en behalve op de trampoline springen en bramen plukken heb ik niks gedaan. Er groeien hier langs de voetpaden zoveel bramen dat het gewoon zonde is dat niemand er iets mee doet. Dus ik ben vrolijk met mijn plastic zak langs alle braamstruiken gelopen. Het was zoveel dat ik nog niet eens een kwart heb geplukt. De meesten zijn niet te pakken omdat ze te hoog hangen of er zitten vliegen of wespen op maar toch. Verder wat tv gekeken en mijn boek gelezen.
Maandag waren Sam en ik ook nog vrij want het was de laatste Bank Holiday van het jaar! En het was me toch mooi weer! Sam en ik hadden al besloten dat we naar Aldeburgh zouden gaan, een plaatsje aan de kust waar Sam vaak kwam met haar vorige familie. Ik wist alleen niet dat het zo druk zou zijn… Sam wel. Blijkbaar is het geen goed idee om op een Bank Holiday dingen te gaan doen want heel Engeland besluit dan om dingen te gaan doen met de auto. We hebben dus twee keer in de file gestaan, op de heenweg en de terugweg. Terugweg was het ergste want toen stonden we meer dan 30 minuten in een file die gelukkig wel bewoog maar redelijk vroeg op de route was dus we vreesden het ergste maar het viel verder mee. Het strand was wel fijn: we hebben vooral in de rij voor fish and chips gestaan maar Sam vond dat dat een ervaring was die ik mee gemaakt moest hebben. Blijkbaar eet je op het strand fish and chips: wat wel bleek want de rij voor de snackbar (wat het basically was) was een uur wachten… Gelukkig was het wel erg lekker! Met uitzicht op Nederland (naja, uitzicht, het was meer dat ik wist dat het daar ergens aan de overkant moest liggen) onze lunch opgegeten en na een stukje over het strand gewandeld te hebben – het was een steentjes strand dus niet heel erg comfi – een ijsje gehaald en terug naar de auto. Meer was er eigenlijk niet te beleven. Sam heeft ons nog naar het plaatsje naast Aldeburgh gereden waar zij altijd met haar vorige familie verbleef en toen zijn we naar Snape Malting gereden, een plaatsje met antiek winkeltjes. Ik was er kort met Claire en James en de meiden geweest maar Sam was er nog nooit geweest. Niks gekocht – veels te duur allemaal – maar wel leuk om er rond te kijken. Het winkeltje had zelfs een heuse Conimex Bami Mix! Niet gekocht want kostte 2 pond wat mij iets te duur was. Naar huis gereden, bij thuiskomst met Claire en James gepraat die ook naar het strand waren geweest maar dan één met zand en naar bed.
Dinsdag was het weer een gewone saaie werkdag. Gewoon weer in de tuin gezeten met de meiden die dat altijd wel best vinden. In mijn pauze vliegtickets en boottickets opgezocht om in oktober naar Nederland te komen. Claire en James gaan met Sam en de meiden naar Cornwall voor een week en hoewel ik ook mee mag, kom ik naar Nederland om naar Sonja’s bachelor uitreiking te gaan. Het zou beide kunnen maar vliegen vanaf Cornwall naar Amsterdam (of Nederland überhaupt) kan niet en ze hebben me niet echt nodig in Cornwall. Opa en oma en andere oma komen allemaal een paar daagjes langs om te helpen en vakantie te vieren dus ik zou alleen maar in de weg lopen. Ook zou ik geen auto hebben dus ergens naartoe zou niet kunnen. Ik weet nog niet precies wanneer ik naar Nderland ga komen maar waarschijnlijk op maandag of dinsdag en dan zaterdag weer weg om de kosten zo laag mogelijk te houden. En met kerst wil ik met de boot komen zodat ik makkelijk een grote koffer mee kan nemen ;-) Nog niks geboekt maar dat gaat komende week zeker gebeuren!
Woensdag vonden Sam en ik het tijd om de meiden mee naar buiten buiten te nemen dus zijn we naar de Farmshop gegaan om koffie te drinken. Uiteindelijk hadden we beide geen koffie maar that’s not the point. Fijn met z’n vijfen een scone gedeeld en nog één gekocht om als lunch te dienen :-P. Daarna in mijn pauze bramen jam gemaakt met de bramen die ik op zondag had geplukt! Eerste keer dat ik jam heb gemaakt en al weet ik nog niet hoe hij smaakt, hij was in elk geval stevig geworden. Maar ik had hulp van Delia (Smith, de uber kok hier) maar toch was ik er blij mee .
Donderdag kwamen opa en oma weer aan met al hun spullen. Sam zou naar de dokter gaan dus ze waren en eerder dan normaal omdat ze bang waren dat Sam haar afspraak zou missen… Sam had toch echt gezegd dat ze een afspraak zou maken aan het begin van de middag… Maar ze waren er tenminste! Deze pauze heb ik deeg gemaakt (soort bladerdeeg maar niet helemaal) om appelflappen te maken. Claire heeft liever niet dat de meiden supermarkt bladerdeeg eten dus moest het zelf gemaakt worden. Was best succesvol als ik eerlijk ben. Had genoeg over om een quiche te maken en nog een paar jamtarts (koekjes gevuld met jam). Zelfs opa en oma vonden ze erg lekker .
Vrijdag gingen we echt naar de dierentuin! We zouden vlak voor de lunch naar de dierentuin gaan en Claire daar rond 15:00 ontmoeten. Lunch was goed, meiden waren erg enthousiast maar na de lunch was het iets minder. Opa en oma waren ook mee wat logisch is maar oma loopt met een stok en kan dus niet veel of snel lopen. Ook was het erg druk want het is nog vakantie dus de meiden konden niet zelf lopen aangezien opa en oma niet met een buggy en een kind kunnen lopen. Ook is het er erg heuvelachtig wat het voor oma niet makkelijker maakt. Oma wil graag gehoord worden en stelde allerlei dingen voor die niet haalbaar waren omdat de buggy’s niet pasten of omdat het te steil zou zijn. Niet handig. Zoals altijd zijn we dankbaar dat ze komen maar worden we een beetje moe van ze. Voor Claire kwam nog een episode gehad met Jemima: ik wilde haar luier verschonen in de wc’s maar daar was een handdroger die iets teveel herrie maakte. Ze werd panisch en hysterisch. Luier verschonen is dus uiteindelijk niet gelukt… Daarna kwam Claire dus werden Immie en Mima weer hysterisch want mama moet hen wel aandacht geven en niemand anders. Vooral Immie vindt dat ze mama wel mag monopoliseren. Saskia vond t wel best en wilde alleen maar naar de olifanten en giraffen. Opa en oma naar een cafeetje gestuurd om thee te drinken maar door alle huilpartijen zijn we al snel naar ze op zoek gegaan. Toen naar de auto want de meiden waren doodop aangezien ze nog niet geslapen hadden. Nog een kleine huilbui bij de auto want mama was opeens weg (Claire was met haar eigen auto gekomen en moest daar dus ook weer mee terug) maar gelukkig vielen ze al snel in slaap. ’s Avonds nog met Sam naar Sainsbury’s geweest zodat we van het weekend niet zouden hoeven en dat was dat.
Zaterdag was het tijd voor de kapper! Daarvoor heb ik mijn boek gelezen in de tuin aangezien het erg fijn warm weer was. Sam was al begonnen met pakken en verhuizen al zouden we zondag pas echt gaan beginnen met de zware spullen met Faith en haar James. Kapper duurde niet heel erg lang aangezien ik alleen maar bijgepunt wilde worden maar het was het wel waard. Daarna in de tuin groene pruimen geplukt om nog meer jam te maken. Deze keer is hij minder stevig geworden maar je kan niet alles hebben. We hebben drie bomen met pruimen en het zijn er gewoon teveel om te eten dus maken we er maar jam van. Faith en ik hebben nu zoveel jam gemaakt dat er geloof ik bijna acht potten in de voorraadkast staan! Je moet toch iets met al dat fruit he. Claire en James waren met de meiden naar London naar vrienden voor een barbecue dus ik had het rijk alleen! Sam was er wel af en toe maar zo weinig dat ik er geen last van had.
Zondag (vandaag) zijn Sam en ik naar Costa geweest om te ontbijten en naar Sainsbury’s om laatste inkopen te doen (we willen ijs maken morgen). Bij thuiskomst zijn we spullen van haar gaan verhuizen. Faith en James zijn er nog niet om de zware dingen te doen maar ze moeten er elk moment aankomen blijkbaar. Verder geen plannen, ook nog niet voor de komende week maar we zien wel wat die gaat brengen!

XxX Emma

  • 01 September 2013 - 16:52

    Karin:

    Is dat het Art Cafe waar wij toen ook hadden gegeten en de kunst naar beneden viel tijdens het eten? Eten was wel lekker daar :D
    Misschien kunnen we wat gaan eten ofzo als je in oktober naar nederland komt, kijken of we Remy en Ratna ook mee krijgen.
    Xx

  • 01 September 2013 - 22:41

    Marianne Lindeman:

    Hoi emma, wat weer een gezellige blog van je, weer van alles gedaan en beleefd. Wij zijn net terug uit delft, met een grootte omweg, de tunnel was dicht bij utrecht, ongeluk gebeurt. Maar tom tom aan en we zijn weer thuis 22.30. Was erg gezellig bij je ouders, iedereen weer gezien. Mike is zo'n heerlijk knulletje aan het worden met zijn geklets, hij had een plastic olifaantje van zijn kamer mee genomen voor sonja, ik gebruik hem niet en heb hem niet meer nodig, die is voor jou. Zo schattig. En sam en tijn zijn ook erg gegroeid. Lekkeren knullen. Wij hebben je moeder en vader een nacht hotel gegeven als wim en linda derbfeestje geven, je moeder is de volgende dag jarig kunnen we dat vieren met een bubbeltjes ontbijt. Ze hebben het ook van jacques en anne, dus met zijn zesjes rotterdam op stelte zetten. Wel leuk iedeebvan wim en linda met de boot rondvaren en buffet en entertement. We hebben er veel zin in. Wij zijn gisterenavond uit eten geweest met alle kids en kleintjes, was erg gezellie. Was onze trouwdag. Daphne zag om de hoek een leidster van de crech, dus daar liep ze iedere keer naar toe en klom ze op schoot, het is een boefje hoor, het loopt niet het rent. Ze kan al bij de lichtknopjes, ze is maar een hoofd kleiner dan lucas, ze gaat erg hard nu. Ze vind dansen erg leuk. Nu lieverd een fijne week met de kleintjes. Liefs van ons. Xxxxx

  • 02 September 2013 - 17:38

    Anne :

    Hallo Emma. Het is als aupair toch heel wat met de kindjes en ja het zijn er wel 3 tegelijk. En....meisjes. Wij vinden de jongetjes makkelijker, daar zeg je tegen wat wel en niet hoort en die doen dat dan gewoon, maar de meisjes hoe groot of klein ook zijn het niet zo gauw ergens mee eens. Vandaag heb ik op Demy gepast en zijn we naar het Winkelcentrum geweest, halverwegen vroeg ze om haar SPeen en..floep, weg was Demy in dromenland. Later hebben we Kaylee uit school gehaald en dat was weer erg gezellig met de dames. Zo hebben we 9 karaktertjes en dat is wel grappig. Denk dat de drie kleine meisjes bij jou ook wel elk zijn eigen willetje hebben. Gisteren waren we bij je ouders , Sonja en je moeder vierde hun verjaardag. Je moeder haar verjaardag vieren we dunnetjes over met een CHampagne ontbijt. Wim en Linda vieren hun trouwdag,25 Jaar, in Rotterdam dan blijven wij zesjes lekker in een mooi Hotel overnachten, Paul en Mariejanne, Je ouders en Jacq. en Ik. dus dat wordt dolle pret. Hoop dat het weer een beetje mee zit en dat wij even de binnen stad in kunnen, lijkt mij na JAREN erg leuk om weer eens te zien. Ik had er vroeger een Tante wonen "Schiedamsedijk" daar kwam ik als kind veel, dus ben best nieuwsgierig hoe het nu is. Nou ik ga de hond uit laten en de aardappels schillen. Jacq. moet tot 8 uur werken in de winkel, dus dan staat het klaar, is er nog even tijd voor de krant. Oke Emma groetjes uit Amsterdam en tot schrijfs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 32230

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: