Week 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

23 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dit keer doe ik echt mijn best om een wekelijkse update te maken! Het is nu vrijdag en ik ben al begonnen met schrijven! Zal waarschijnlijk niet updaten tot maandag maar het begin is er tenminste.
Dinsdag heb ik iets meer gedaan dan maandag want ik vond toch dat ik een paar uur meer moest werken om die van maandag in te halen. Dus de hele morgen staan strijken, wassen, en schoonmaken. Toen sms’te Grace om te vragen of ik ook iets van haar strijk wilde doen en wat koken dus dat was de middag vol! Nadeel van koken is alleen dat niemand het op lijkt te eten… Grace vroeg zelf of ik lamschotel wilde maken en aardappel dauphinoise. Maar dat staat er vandaag (vrijdag) nog steeds. Ok, de helft van de aardappelen is weg maar dat is meer omdat ik het op heb gegeten dan iemand anders. En ik had gezegd dat ik geen lam eet dus dat is niet mijn schuld. Er is ook meer zoveel aardappel dat een persoon eten! Maar aan de andere kant is het niet mijn probleem en zal het me een worst wezen.
Woensdag zou ik koffie gaan drinken ’s middags met een andere au pair en dat heb ik ook gedaan maar ervoor moest ik nog even snel oppassen bij de buren want hun nanny moest onverwacht naar de tandarts. De kinderen lagen te slapen al werd het meisje wakker vlak voor Anna (de nanny) terug kwam. Ze was een beetje in de war maar vond het ook wel best. Ze had me eerder gezien maar dit was natuurlijk wel wat anders. Gelukkig begon ze niet te huilen ofzo en vond ze het goed om boekjes met me te lezen. Daarna naar Clapham gelopen om koffie te gaan drinken voor een uurtje, ook erg fijn want het was erg warm dus we zaten buiten met een ijskoffie. ’s Avonds opgepast bij de buren en ook dat liep van een leien dakje. Ook daar was het meisje nog wakker en het duurde bij een uur voor ze in slaap viel. Ze lag de hele tijd te kletsen in haar bed en het was erg schattig.
Donderdag was oma er weer. Tom lijkt het wel best te vinden. Hij huilt nog als mama weggaat maar zodra oma binnen komt (of ik hem genoeg weet af te leiden), is alles weer goed. Ik ben rond 11en weg gegaan met m’n lunch bij me om naar het Victoria and Albert museum te gaan. Ja, alweer. Maar het is zo groot dat ik meestal niet meer dan één vleugel doe en dan weer weg ga; ik heb toch alle tijd. Daarvoor trouwens nog naar de HEMA geweest want er zit er nu één! Niet meer dan eierkoeken en roggebrood gekocht maar dat was wel het Nederlandste dat ik kon vinden. Ja en stroopwafels natuurlijk maar die kan je overal krijgen hier nu. Daarna besloten terug te lopen naar huis wat niet heel erg wijs was want dat duurde zo’n anderhalf uur… Maar ben heelhuids terug gekomen!
Vrijdag waren mijn voeten na al dat lopen toch wel erg moe dus besloot maar niet al te ver te gaan. Dus met de bus naar Putnet Bridge gegaan, meer omdat ik dat nog niet gedaan had en ik toch vond dat ik moest weten waar de bus naartoe gaat. Vanaf daar weer via een andere brug naar huis gelopen. Duurde ongeveer 90 minuten en was precies goed1
Zaterdag had ik met Sam afgesproken (de nanny waar ik mee werkte) in Oxford Circus. We waren half van plan om te gaan winkelen maar uiteindelijk hebben we meer zitten koffie drinken, lunchen, en thee drinken dan echt door de winkels lopen! Maar het was erg gezellig en ook erg fijn om zo bij te praten want dat was wel nodig. Rond 17:00 allebei weer naar huis gegaan want Sam moest natuurlijk nog een flinke reis maken.
Zondag was ik van plan om met een groep mensen te gaan wandelen, een officiële wandelgroep. Maar bij het metrostation aangekomen, zag ik dat het allemaal mensen van rond de 50/60 waren en ik had niet heel erg veel zin om daar mee te gaan wandelen (niet beledigend bedoeld voor de 50/60 jarigen die dit lezen). Dus ben ik maar vanaf Hotting Hill (waar het begin was) naar Maida Vale te lopen om te kijken waar Claire en James (vorige gezin) gewoond hadden. Een erg fijne plek. Daarna naar Oxford Street / Regent Street gelopen want daar had de Londonse busmaatschappij besloten al hun bussen van eerste tot nu neergezet om te laten zien. De oudste die er was, werd toen nog door paarden getrokken! Ontzettend veel foto’s gemaakt, vooral voor mijn vader ;-).
Maandag is vandaag. Zoals gewoonlijk niet veel gedaan al meer dan normaal. Op zondag heeft het gezin een zandbak gekocht dus het hele huis lag vol met zand. Dus dat gaf mij de reden om te stofzuigen! Nog nooit geweten dat je zo blij kan worden van stofzuigen. Daarna naar Clapham gelopen om naar de Asda te gaan, weer eens een andere supermarkt uitproberen. En het was een fijne wandeling dus dat kwam ook goed uit. Verder heb ik gesolliciteerd naar twee vrijwilligers werk banen, hoop op die manier meer ervaring op te kunnen gaan doen. Nu maar afwachten!
Nog iets anders: Albie (de oudste) is van zijn peuterspeelzaal afgegooid en moet nu naar een andere. Waarschijnlijk gaat hij naar die van Tom maar dat is niet nog niet 100% zeker. Het ligt niet aan Albie maar aan de relatie tussen zijn ouders, en dan vooral zijn moeder, en de peuterspeelzaal. Het is allemaal een beetje een vreemd verhaal waar Grace zich nogal boos om kan maken. Logisch maar aan de andere kant… Dus we moeten nu af gaan wachten wat er gaat gebeuren. Verder gaat alles goed, nog steeds een beetje hetzeldfe als voorgaande weken.

Tot volgende keer!

XxX Emma

  • 24 Juni 2014 - 11:36

    Anne En Jacq:

    Hoi Emma.
    Hier is het dinsdag en ik zit even na al het geboen op het balkon.
    Als ik jou verslagen nu lees, is het een heel ander gezin dan het vorige. Je hebt nu meer tijd, maar dit is laat ik het noemen een bewerkelijker gezin. Maar goed het zal met de tijd wel wennen. Wel leuker voor jou dat je voor jezelf wat meer kan ondernemen. En Londen lijkt ook mij geweldig. Fijne werk week. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Au pair te London

Hier het tweede deel van mijn au pair belevenissen.

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2014

Week 6

23 Juni 2014

Week 5

16 Juni 2014

Week 3/4

02 Juni 2014

Week2

25 Mei 2014

Week 1
Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 32129

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: