Week 61 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 61 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 61

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Het is lente! We een groot verschil met deze tijd vorig jaar hoor: toen hadden we sneeuw, nu hebben we lente. Maar we mogen niet klagen he, dit is een heeeel stuk beter dan al die sneeuw.
Maandag ochtend bleken Jemima en Saskia een lichte verkoudheid te hebben… Doen we al die moeite om ervoor te zorgen dat ze niet ziek worden, krijgen ze toch nog een verkoudheid. Waarschijnlijk gedeeltelijk mijn schuld want ik had de week ervoor last van m’n keel maar dat duurde maar 3 dagen. Dit duurt nu al een week. Maar ok. We konden dus weer niet beginnen met die twee op het potje krijgen wat sneu is voor Imogen want die begint zich buitengesloten te voelen. Dat denken we tenminste want het kost de afgelopen week een stuk meer moeite om haar op het potje te krijgen en er zijn een stuk meer ongelukjes! Niet heel erg maar toch ietwat vermoeiend vooral omdat we net dachten dat ze het snapte. Door de verkoudheid konden we ook niet doen wat we van plan waren te doen: namelijk foto’s laten maken voor hun paspoorten. Claire en James zijn van plan om deze zomer naar Frankrijk te gaan waar vrienden van hen wonen dus de meiden hebben paspoorten nodig. Lukte afgelopen week niet maar wie weet wat deze week gaat brengen.
We zijn verder gelukkig wel het huis uit geweest: om brieven in de brievenbus te gooien aan het eind van de straat, om naar de slager te gaan om inkopen te doen, en om naar de Farm Shop te gaan om thee te drinken en om meer inkopen te doen. Dat thee drinken begint nu bijna gewoonte te worden op elke donderdag middag maar daar vind ik niks mis mee! Ze hebben er fijne scones ;-). De rest van de week ging eigenlijk snel voorbij. We hebben wat in de tuin rondgebanjerd maar dat was t wel. Opa en oma waren er gelukkig weer op vrijdagmiddag dus dat gaf ook weer fijne afleiding. Ze waren een weekje in hun huisje in Devon om de schade na de stormen aan te zien. Gelukkig niet al te erg maar toch jammer dat er überhaupt schade is.
Vrijdagmiddag had ik de auto weer omdat James door Claire opgehaald zou worden omdat ze door zouden gaan naar een schilderijen tentoonstelling. Ben niet verder gegaan dan Hadleigh maar toch fijn om weg te kunnen. Op de terugweg nog fijn half verdwaald omdat ik eens een andere weg wilde volgen en de bordjes toen de verkeerde kant op begonnen te wijzen maar dat was alleen maar avontuurlijk. Die avond heb ik opgepast omdat Claire en James er niet waren en Sam was een beetje moe. Best gezellig zitten keuvelen met opa en oma.
Zaterdag ben ik naar London afgereisd. Met Sam al gingen we op het station ieder onze eigen weg (naja, in de Underground maar ok). Ik richting Hammersmith, zij richting Oxford Street. Want ik had een gesprek met een toekomstig gezin! Tis een gezin met twee kinderen: jongetje van bijna 3 en meisje van 5 maanden. Ik hoor eind van de dag (zondag) of ik de baan wel of niet heb. Ben benieuwd. Daarna door naar London Bridge om tante Els te ontmoeten. We gingen eerst lunchen en daarna naar het Fashion en Textile Museum. Ze hadden een tentoonstelling over schilders (Picasso en Warhol oa) die ook stoffen hebben bedrukt. Was best interessant al iets kleiner dan ik me had voorgesteld. Daarna nog even Borough Market op waar ze ontzettend veel verschillende eetkraampjes hebben en waar het ontzettend druk was. Het zag er allemaal geweldig uit. Toen terug naar Liverpool Street om op Sam te wachten en de trein terug te nemen. Bij thuiskomst niet meer gedaan dan op mijn kamer hangen en wat tv kijken.
Zondag naar Costa en Sainsbury’s geweest (zoals gewoonlijk). Het weer is absoluut geweldig en het voelt bijna als zomer. Daarom is mijn raam dan ook wagenwijd open. Ik had nog half het plan aan Sam voor te stellen naar de dierentuin te gaan maar er stond al een rij bij Sainsbury’s (en vanaf daar is het nog 20 minuten rijden) dus dat heb ik maar niet gedaan.
Verder heb ik nieuws dat ik naar Nederland kom om mijn fiets terug te brengen. Als iemand wil weten welk weekend, moet je maar mailen en dan meld ik het. Al zal ik niet veel tijd hebben om bij mensen op bezoek te gaan want ik ben er maar iets meer dan 48 uur (maar je bent meer dan welkom om bij mij langs te komen ;-)).
Dat was het voor deze week. Ik geloof dat dit het kortste blog is wat ik ooit heb geschreven maar dat maakt ook eens een leuke verandering!
Tot volgende week!

XxX Emma

  • 09 Maart 2014 - 17:14

    Anne En Jacques.:

    Hoi Emma.
    Ook hier is het geweldig weer, ook het gevoel van Lente is hier zo.
    Alleen op het balkon zitten is nog niet een "lang zit"succes, want het windje waait wel en is soms best fris.
    Nog gefeliciteerd met je vader. Wij waren er gisteren en was erg gezellig.
    Ook Wim en Linda waren er, de buurvrouw met de 2 jongetjes en nog twee buurtjesEcht heel gezellig.
    Wij zijn gezellig blijven eten en Zo lief,je moeder had speciaal voor mij een appeltaart zonder ei gebakken, Heerlijk. Veel gebabbeld en gelachen.
    Hier heerst er ook een virusje, om ons heen zijn kindertjes verkouden of spugen en ook ondanks mijn griepprik, heb ik er een beetje last van en meerderen hoor ik dat ze niet echt in hun hum zijn.
    Maar dan bouw je weer wat weerstand op.
    En doordat er geen echte winter was, zijn de baccillen niet bevroren natuurlijk.
    Daar hebben we wel een fijne winter aan overgehouden.
    We horen vast van jou of het gelukt is met het nieuwe gezinnetje, spannend!
    Paul en Marianne zijn lekker onderweg naar Lermoos, even relaxen en genieten van de stilte.
    Nou meisje, succes met alles, je ouders verheugen zich al dat je je fiets komt brengen, even weer met je genieten.
    Groetjes van Jacq. en Anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 32088

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: