Week 55 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 55 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 55

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

26 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Hallo allemaal daar zijn we weer! Weer niet heel erg veel te melden maar ik ga het toch weer proberen!
Ten eerste, ik ben van plan in Engeland te blijven na mijn tijd als au pair hier. Gewoon omdat het me hier wel bevalt. Waarschijnlijk niet voor altijd maar je weet het maar nooit. Ik hoop een baan te kunnen gaan vinden ergens in London. Nog niet zeker waarin maar daar ben ik nu druk over na aan het denken (en het ligt er ook een beetje aan of Claire en James me ergens naar binnen zouden kunnen krijgen want dat zou een aanbieding zijn die ik niet zou kunnen laten lopen!).
Eerst over zondag. We zijn vrolijk vroeg weg gegaan om te kunnen ontbijten in Tiptree waar een jam fabriek staat. En die hebben natuurlijk een fijne tea room waar je kan ontbijten en dergelijk. Ook hebben ze erg fijne chocolademelk en toasted tea cake (een soort krentenbol maar dan geroosterd en met jam, erg fijn). Daarna ijs en cheesecake gehaald bij de supermarkt om als dessert te dienen en op naar het huis van Sam’s oude werkgevers. Geen foto’s van het huis gemaakt (het is niet openbaar ofzo, het is gewoon een woonhuis dus dat vond ik niet kunnen) maar het is wel errug mooi! Eerlijk gezegd mooier dan waar ik nu woon. Ook de binnenkant. Moet ik toegeven dat Sam heeft verteld dat de vrouw des huize erg precies is in haar huis dus het was te verwachten. De eigenaren waren niet thuis maar de huidige hulp (ze maakt schoon, doet de paarden, de honden, en past op de zoon als hij thuis is) met haar zoontje en zoon des huize waren er wel. We hebben een hele kip gegeten (naja, stukjes dan) met groente en aardappels uit de oven, erg lekker allemaal. Ze hebben ook 4 honden, een kat, 3 of 4 pony’s en nog iets geloof ik al weet ik dat niet meer zeker. Rond 16:00 kwamen ook de eigenaren thuis dus kon ik die ook nog even ontmoeten. Hem niet heel erg gezien, van haar des te meer. Aardige mensen.
Maandag t/m vrijdag. Zoals nu al gewoon wordt, gaan we het huis niet echt uit maar doen we dingen binnen. Je begint er steeds meer aan te wennen, hoe erg dat ook klinkt. We zijn ook druk bezig met wc-rolletjes verzamelen zodat we verrekijkers (of iets dergelijks) kunnen gaan maken. We zijn er bijna ;-). Wel zijn we gelukkig bijna elke dag naar buiten geweest. Niet meer dan een ommetje door de tuin maar je krijgt tenminste een frisse neus! Op donderdag hebben we muffins gebakken! Na het succes van vorige week met de koekjes, was het nu tijd voor muffins. En we hadden bruine bananen niet gebruikt moesten worden dus ook dat kwam mooi uit! Ook een paar voor Sam en mij gemaakt met wat cacao poeder erdoor, konden wij tenminste ook iets lekkers eten. Verder veel door de speelkamer gedanst en boekjes voorgelezen. Vrijdag kwamen opa en oma aan en omdat we net naar binnen wilden gaan toen ze aankwamen, vormden we een soort ontvangstcomité. De meiden waren door het dolle en Saskia deed zelfs haar speciale ‘ik ben blij iemand te zien’ dansje. Daarna werden ze los gelaten en renden ze op oma en opa af. Ontzettend lief om te zien.
Vrijdag middag was het mijn middag vrij en ben ik gaan wandelen. Het weer was niet geweldig – wel droog maar beetje aan de koude kant – maar zolang ik in beweging bleef, viel het eigenlijk best wel mee. De heuvel op gelopen en met een grote bocht weer terug. Vooral tegen het einde werd het frisjes maar dat was omdat er wind opstak en de zon ervandoor was gegaan (niet onder, alleen achter de bomen). De wandeling zelf was vooral erg modderig: ik had me niet gerealiseerd dat het zo veel had geregend de afgelopen weken! Ik moest me op een gegeven moment zelfs aan de struiken (met doorns natuurlijk) vasthouden om niet in de ergste modder te belanden! Maar verder was het een leuke wandeling.
Zaterdag ben ik met Sam naar Chelmsford geweest om te winkelen en weer eens naar een andere stad te gaan. We gingen om half 9 ’s ochtends weg omdat het anders te druk is met parkeren en na een uurtje rijden waren we er. Eerst ontbeten want dat hadden we nog niet heel erg gedaan – op één stukje toast na want zonder eten wil ik niet rijden – en daarna de winkels in. We hebben ons redelijk ingehouden en zijn alleen winkels in geweest waar we van tevoren hadden gezegd dat we er naartoe wilden. En zelfs dan kochten we eigenlijk alleen maar nuttige dingen (ondergoed en panty’s enzo). Het enige wat ik heb gekocht wat niet nuttig is, is een hoedje. Maar die kon ik niet laten liggen . Toen hadden we weer honger dus zijn we pizza gaan eten. Met een volle buik nog langs de M&S voor iets te eten ’s avonds en daarna weer een uurtje naar huis rijden met de auto. Faith was er met haar moeder om haar laatste spullen op te komen halen dus die hebben we ook nog even gezien (voor 5 minuten want zo stonden op het punt weer weg te gaan). Aan het eind van de middag nog fijn even een lente storm gehad inclusief omweer en dat was het dan wel weer.
Zondag ben ik met Sam naar Sainsbury’s gereden en hebben we daar geluncht. Het was pas half 12 en ik had een uurtje daarvoor ontbeten maar anders moest ik thuis weer lunchen en daar had ik geen zin in. We waren er toch. Daarna voor Sam gekeken naar een iPad en ze denkt nu te weten wat ze wil hebben. Ze gaat er de rest van de week over nadenken en volgend weekend gaat het gekocht worden. En nu zit ik dus weer thuis. Rest van de dag wordt lekker rustig in m’n kamer zitten en tv kijken ofzo. Het regent dat het giet dus naar buiten gaan zit er niet heel erg in helaas.
Komende week (naja, morgen eigenlijk) gaan Sam en ik beginnen met de meiden zindelijk maken… We hebben als het goed is alles in huis en we moeten toch eens gaan beginnen dus is het nu. Volgend blog gaat dus waarschijnlijk vol komen te staan met verhalen over wat er fout is gegaan en wie het wel en wie het niet heeft opgepakt… Ik heb er nu al zin in!
Tot volgende week!

XxX Emma

  • 26 Januari 2014 - 19:02

    Anne En Jacques.:

    Hallo Emma. Dus je hebt een beslissing genomen om te blijven, alleen ga je nu wel wat meer richting Londen denk ik.
    Het is natuurlijk fijn om ook eens de stad in te gaan zonder er enorm voor te moeten reizen.
    Leuk meid en hopen dat je een leuke baan vindt.
    Ja het zou natuurlijk geweldig zijn als Claire of James een opstapje voor je kunnen maken.
    Heel veel succes daarmee.
    Nou zindelijk maken moet natuurlijk een spelletje worden en geduld. Veel klappen naar iedere plas.
    Mijn kleindochter van 2 vindt baby's geweldig, zoals het zonnetje van de teletubbies. Maar ja die dragen luiers vindt zij. Zelf 2 turven hoog!!!! Maar zelf aanfeleert, als ze in een onderbroekje loopt, gaat ze zelf naar de pot.Een echt succes. En de pot staat in de kamer. Scheelt heel veel luiers.
    En mama is daar erg blij mee.
    Ook hier Giet het van de regen, maar in groningen is code oranje afgegeven van wegen sneeuw en ijzel dat is vervelender.
    Morgen ga ik naar schiphol, je oompje komt weer terug uit Thaland, hebben een mooie reis gehad, alleen ik spring een gat in de lucht als hij er weer is.
    Emma nog een leuke week met de meisjes en je voorbereidingen voor straks.
    Groetjes van ons uit Amsterdam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 32081

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: