Week 53/54 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 53/54 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 53/54

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

En toen zat de eerste week er alweer op! Ging eigenlijk best wel weer snel, de routine is al snel weer terug. Betekend ook dat het gelijk weer een beetje saai is maar daar ging ik eigenlijk wel weer van uit.
Maandag… Weet je, eigenlijk heeft het voor deze week nauwelijks nut om elke week afzonderlijk af te gaan. Omdat de meiden nog steeds niet helemaal hersteld zijn van ziek geweest te zijn in December, zijn we nergens naar toe geweest en ook nauwelijks naar buiten. De meiden zijn er nu zo aan gewend (tijdens de kerst vakantie zijn ze ook nauwelijks naar buiten geweest) dat ze er niet over klagen het en best lijken te vinden om in de speelkamer te blijven en te spelen. De enige dag dat we echt naar buiten zijn geweest was woensdag: toen moesten we naar de slager (al zijn de meiden en ik in de auto gebleven terwijl Sam gehakt en lamsvlees ging kopen) en daarna een klein rondje door de tuin. De rest van de dagen zijn we letterlijk het huis niet uit geweest…
Voordeel van het huis niet uitgaan, is dan wel weer dat Sam en ik fijn de tijd hebben gehad om bij te praten. Soms zelfs iets te veel ;-). En we konden met al het nieuwe speelgoed spelen want er is heel wat bij gekomen na de kerst! Zo veel zelfs dat we een paar dingen – waar ze eigenlijk toch nog net iets te jong voor zijn – maar eventjes in een andere kamer hebben gezet. Zo heeft iedereen meer overzicht van wat we hebben en waar er mee gespeeld kan worden.
En dat was hoever ik afgelopen week ben gekomen… Het is nu een week later en zal verder gaan, vooral met het weekend want de week hebben we nu wel gehad.
Zaterdag zou ik met Sam naar Costa gaan voor koffie en ontbijt. Wel in aparte auto’s want zij zou daarna doorgaan naar haar zus terwijl ik terug naar huis zou gaan. Vrolijk de snelweg op en wat denk je? Een ongeluk vlak voor onze neus. Dan is het een heel groot nadeel dat je met verschillende auto’s bent! Sam reed voor me en heeft me gesms’t om me te laten weten dat ze ergens voor me stond en niet bij het ongeluk betrokken was (gelukkig). Daarna hebben we beide onze weg naar Costa toch nog gevonden al was het met ietwat een omweg – en hadden we allebei een andere omweg… Daarna even naar Sainsbury’s voor de wekelijkse boodschap en naar huis. Thuis aangekomen besloot ik dat ik nog niet aan lunch toe was dus ging ik even wandelen. Niet al te lang want ik had blaren van de vrijdag toen ik naar Stoke by Nayland ben gelopen om brood en melk te kopen. Toch bijna een uur weggeweest en toen had ik wel honger!
Zondag gingen we met z’n allen uit lunchen! Claire had het geregeld om mijn verjaardag te vieren! Ik had geen idee waar we naar toe zouden gaan maar Sam had me verzekerd dat ik het leuk zou vinden. En dat was ook zo. We reden op een gegeven moment langs een landhuis en ja hoor! dat was waar we zouden gaan eten (het landhuis was ongebouwd tot hotel restaurant). Peopie sjiek allemaal maar wel zo duur dat het oncomfortabel werd. De meiden hebben zich keurig gedragen terwijl zo toch redelijk lang stil hebben moeten zitten. We kregen af en toe een blik toegeworpen van andere gasten maar meer uit nieuwsgierigheid dan uit boosheid. Ik zal proberen zo snel mogelijk een foto van het restaurant op internet te zetten (of volg deze link: https://www.google.co.uk/search?q=hintlesham+hall&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=xZbaUtfSL5PY7AaP7IHQCA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1440&bih=784). Op de terug weg nog met Sam de supermarkt ingesneld (we waren met 2 auto’s omdat we niet met z’n allen in 1 auto zouden passen…) en rond half vier weer thuis. Geen puf meer om toen nog m’n blog te schrijven, daar was ik te lui voor!
Toen was het weer maandag… Claire was thuis omdat ze naar de dokter ging dus was de dag ietwat chaotischer dan normaal. Ze heeft wel gewerkt vanuit huis maar de meiden weten toch dat ze thuis is. Leverde gelukkig niet al te veel problemen op en we zijn heelhuids de dag door gekomen.
Dinsdag gingen we met de meiden naar de kapper. Het duurde uiteindelijk bijna langer om naar de kapper te rijden dan het duurde om de haartjes te knippen (het was alleen maar de pony’s die geknipt moesten worden dus dat duurt al niet lang). Ze stonden alle drie te trappelen om op de stoel te mogen klimmen!
Woensdag was weer een saaie we-blijven-binnen-en-doen-niks dag. Deze keer was het iets minder erg omdat we maandag een andere dag hadden en dinsdag naar de kapper waren geweest. Het is nog steeds niet ideaal maar er is niks aan te doen.
Donderdag zijn we weer naar de slager geweest en daarna hebben we weer een wandelingetje door de tuin gemaakt. Weer niet lang maar weer beter dan niks. Ik moet wel eerlijk toegeven dat Saskia nu een heel stuk beter is dan vorige week: ze heeft de hele week door de speelkamer lopen rennen als een malloot! Fijn om te zien .
Vrijdag waren opa en oma er niet . Sam en ik klagen altijd over ze maar het is toch vreemd als ze er niet zijn. James z’n moeder zou komen dus waren opa en oma niet nodig en zou het een beetje vol worden. Ik ging ’s middags naar de kapper – had de auto van James afgetroggeld – en toen ik thuis kwam was oma er. De meiden reuze blij! ’s Avonds moest ik James ophalen van het station en dat was chaos! Ik heb de rotonde voor het station nog nooit zo vol en chaotisch gezien. Het leukste was nog wel dat James zei dat het relatief rustig was… Ook heb ik me gerealiseerd dat ik dit nooit meer doen. James is een erg aardige man maar hij rijdt als een malloot! Hij gebruikt binnendoor weggetjes, waar niks mis mee is, en rijdt er als een gek overheen. Zo’n 55 km per uur over weggetjes waar nauwelijks één auto overheen past… Hij weet wat hij doet want hij rijdt er elke dag overheen maar toch vond ik het eng. Doen we niet meer.
Zaterdag ben ik met Sam naar de Next geweest: een winkel met kleding, meubels, bedovertrekken, alles zo’n beetje. Claire en James hadden me een tegoedbon voor kerst gegeven dus die moest gebruikt gaan worden. Heb alleen besloten pas dingen te gaan kopen als ik op mezelf ga wonen want dan zullen er spullen gekocht moeten gaan worden en nu nog niet.
Zondag (is nog niet geweest maar ik kan wel opschrijven wat we gaan doen, dan komt volgende week wel hoe het geweest is) gaan Sam en ik naar Tiptree waar jam wordt gemaakt en daarna gaan we lunchen bij één van haar vorige gezinnen. De ouders zijn niet thuis maar de jongste zoon wel en de schoonmaakster. Ik wil vooral het huis zien ;-). Volgende week zal ik laten weten hoe het geweest is!

Tot dan!

XxX Emma

  • 18 Januari 2014 - 18:21

    Jos:

    Gisteren op de terugweg uit London vroeg ik me net af wanneer het volgende verslag zou komen, maar nog voor ik actie kon ondernemen was het er.
    Leuke verrassing wel, die lunch.

  • 19 Januari 2014 - 10:24

    Anne :

    Hoi Emma.
    Van je moeder hoorde ik dat je alweer terug bent.
    Maar inderdaad tijd gaat snel.
    Jacq. zit in thailand en...hij komt zaterdag alweer terug, gelukkig.
    Hij maakt een schitterende reis, ECHT en beleeft veel mooie dingen en rust.
    Alleen het is toch wel leeg hier!!!
    Heb dit weekend mijn kleindochter, Melissa, dus dat is wel gezellig en zij geniet, lekker alleen zonder zus en alle aandacht.
    Wat jullie meisjes daar betreft, het herstel komt volgens mij nu wel wat in zicht maar na alles wat ze mee hebben gemaakt die meisjes is heeft het natuurlijk zijn tijd nodig.
    Je moeder zei ook dat het bij de geboorte prematuurtjes waren en dan hebben ze nattuurlijk nog niet zo een sterke weerstand. Nou hopen dat ook het weer wat mee zit en ze wat meer naar buiten kunnen en....beter worden.
    Wat geweldig lief die lunch voor je verjaardag, echt leuk.
    En je hebt het over de BON van Kerst, ben je van plan in Engeland te blijven??
    Nou dat zullen we wel van je horen.
    Emma groetjes van uit Amsterdam en tot mails. Doei Doei.Anne.

  • 19 Januari 2014 - 12:58

    Marianne Lindeman:

    Hoi emma , wel een beetje een saaien week, maar de girls knappen toch weer op. Hoop dat je vandaag een leuke dag hebt mte sam. Maak je wel fotos ben benieuwd naar dat huis hoor. Vrijdag was cindy jarig 29 alweer, daar gaan we zo naar toe. Ze waren vrijdag samen uiteten geweest dus wij gaan zo, gezellig. Donderdag hebben we de kleintjes uit de creche gehaald en ze hebben allemaal hier gegeten. Nicole had onverwachts een meating in rijswijk, dus ze was laat, kindjes al in bad geweest voor ze thuis kwam. Ze moeten nu allebij bij me staan op een stoeltje om te kijken als ik kook. Wel gezellig maar o zo gevaarlijk. Dus zet ik ze bij paul neer voor een filmpje, kan ik rustig doorgaan, en hun drietjes veel lol. Nu lieve schat veel pleziet deze week , maak er maar wat van. Liefs van ons, knuffels. Marianne en paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 32085

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: