Week 51/52 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu Week 51/52 - Reisverslag uit Stoke by Nayland, Verenigd Koninkrijk van Emma Kwast - WaarBenJij.nu

Week 51/52

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

05 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke by Nayland

Vanavond is het een jaar geleden dat ik op het vliegtuig ben gestapt en naar Engeland ben gegaan… Best een raar idee eigenlijk. Aan de ene kant is er zo veel gebeurd maar aan de andere kant voelt het alsof het een paar maanden geleden was. Deze update wordt ook niet heel erg lang want zo heel erg veel is er niet gebeurd aangezien ik vooral in Nederland ben geweest de afgelopen twee weken. En daar ga ik niet op detail op in want dat is niet nuttig (vind ik persoonlijk dan).
Ik was geëindigd op de zaterdag dat ik naar Nederland zou gaan vertrekken. De boot viel me reuze mee (al heb ik wel uit voorzorg pilletjes tegen zeeziekte ingenomen) al heb ik niet heel veel geslapen. Papa kwam me ophalen van de boot want m’n koffer was toch wel redelijk zwaar en er te lang mee sjouwen (met ook nog een zware handtas) was me het niet waard. Na het ontbijt thuis nog even wat bij geslapen want 3 uurtjes is toch niet genoeg. Daarna nog even de stad in en het verbaasde me toen hoe rustig het was: de afgelopen weken was het chaos in Engeland in elke stad wegens kerst maar in Delft was er bijna niemand! Toch even een culture shock ;-).
Dinsdag naar Maarssen geweest en eindelijk Lucas en Daphne eens een keer in het echt gezien! Toch een stuk leuker dan alleen op foto’s. Daarna met Marianne uit eten geweest in Utrecht.
Dinsdag in Delft rond gehangen en naar de opticien en de bibliotheek geweest. Heb gemerkt dat ik een bibliotheek toch wel mis hoor!
Woensdag was het kerst. Iedereen verzamelde bij papa en mama en kado’s uitpakken en kalkoen eten!
Donderdag eigenlijk hetzelfde gedaan maar dan met Jos en in plaats van kalkoen was het zalm.
Vrijdag ben ik met Sonja naar Leiden geweest om te shoppen, te lunchen, en daarna in Sonja’s kamer rond te hangen. ’s Avonds samen gegeten en hop weer de trein in.
Zaterdag naar Amsterdam geweest naar tante Eva en ’s avonds met Karin eten en naar de film – naar Frozen, de nieuwe Disney film, die erg fijn was .
Zondag met Rebecca de stad in geweest want daar hadden we eerder nog geen tijd voor gehad. Fijn om weer eens ouderwets te kunnen roddelen!
Maandag ochtend was het tijd om taart te gaan bakken want tante Marianne, oom Paul, Lucas, en Olga zouden langs komen voor mijn verjaardag. Vooral met Lucas was het erg gezellig en we hebben fijn huizen gebouwd met de duplo. ’s Middags nog meer taart gebakken en daarna nog oliebollen.
Dinsdag was ik echt jarig. Overdag iedereen langs gehad en ’s avonds was Jos er zoals gewoonlijk dus fijn spelletjes gespeeld.
Woensdag was het uitbrakken en ’s avonds gourmetten want dat kan niet in Engeland! Ik denk dat ze het er zelfs niet eens kennen.
Donderdag was het dan alweer tijd om alles weer in m’n koffer te gaan gooien en me klaar te maken om de boot op te stappen. De buurman heeft me naar de boot gereden want de treinen besloten natuurlijk om te besluiten met vertraging te gaan rijden en dat vertrouwden we toch niet helemaal… De terugreis was een stuk vervelende dan de heenreis eerlijk gezegd: waarschijnlijk stond de wind anders maar de golven waren irritanter. Ook was het vervelend dat we pas om half 7 de boot af mochten terwijl we om half 5 al aangelegd waren (er is een camera die buiten laat zien er was duidelijk op te zien dat we al in Harwich waren). Snel door de douane heen en dus een eerdere trein kunnen nemen wat betekende dat ik al om half 8 op Colchester stond en om 8 uur thuis was. Iedereen gedag gezegd, de meiden een beetje geknuffeld – maar een beetje want ze gingen net ontbijten en dat knuffelt wat moeilijk – en mijn bedje in voor een paar uur want ik was toch wel erg moe. De rest van de vrijdag Sam geholpen want hoewel opa en oma er waren, was het voor haar toch ook wel fijn om echte hulp te hebben. ’s Avonds heeft Sam en babyfoon gehad want Claire en James waren bij een verjaardag en zouden niet thuis komen.
Zaterdag ochtend moest ik dus ook maar werken want anders was Sam weer alleen met opa en oma. Claire en James zouden rond 14:00 terug zijn dus opa en oma zijn rond 11:00 vertrokken zodat ze voor het donker thuis zouden zijn en boodschappen konden doen. Het huis voelde gelijk leeg maar het was ook wel fijn. De meiden hebben me de hele dag knuffels gegeven (vooral Saskia) en Imogen zei de hele tijd ‘Hello Emma’ wat ze ook bij Sam had gedaan op donderdag. Erg fijn. Er is een hoop nieuw speelgoed waar mee gespeeld moet worden dus daar zijn we voorlopig wel eventjes zoet mee! Toen Claire en James thuis kwamen, zijn Sam en ik even naar Sainsbury’s gereden. Meer om eruit te zijn dan omdat we iets nodig hadden. Chocolade melk gedronken met een scone erbij om te vieren dat we allebei weer hier zijn.
Zondag wilde Sam me meenemen om ergens te gaan lunchen voor mijn verjaardag dus zijn we naar Dedham gereden naar de tea room waar ik al een jaar naartoe wilde. Uiteindelijk is het meer brunch dan lunch geworden – we aten om half 12 roerei – maar het was erg genoeglijk. Nog even door Dedham gelopen (wat niet meer is dan één straat met een paar kleine winkeltjes) en weer terug naar huis. Nu zit ik dus thuis. Tis wel vreemd om hier weer te zijn en een beetje stil, zeker als ik op m’n kamer zit maar dat gaat ook wel weer wennen denk ik zo. Vanaf morgen wordt het weer een gewone werkweek dus ben benieuwd hoe snel alles weer normaal aan gaat voelen!
Tot volgende week!

XxX Emma

  • 05 Januari 2014 - 17:28

    Vladimir:

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 05 Januari 2014 - 23:06

    Marianne Lindeman:

    Hoi emma, weer een leuk geschreven . Wat fijn dat de meisjes blij zijn dat je terug bent, toch heerlijk al die knuffels. Wij zijn vanavond bij nicole en marco wezen eten. We hebben ook weer veel kusjes gehad toen we weg gingen. Maar lucas vindt het gek dat je weer naar engeland bent. Ze was roch bij ingrid thuis. Zo heerlijk als ze dat vragen. Is engeland ver weg oma. Nee met de boot of vliegtuig is niet zo ver, nou hij komt eraan hoor, prachtig. Zijn logica is het is toch dicht bij. Daphne was ge vallen vanavond, ging eerst huilen in nicole der armen om haar nek en dan naar marco, dan paul en als laatste bij mij, ik zoek troost en dan zo genaamd huilen zonder tranen. Nu meid hoop weer een normale week voor, wij gaan ook weer normaal doen gewoon boterham kaas, na al dat lekkere eten . Lieverd dikke knuf van ons. Liefs voor de kleintjes daar,. Je tantetje en oom.

  • 06 Januari 2014 - 13:33

    Anne :

    Hoi Emma, zo te lezen heb je het de feestdagen erg naar je zin gehad in Nederland.
    Ik vond het ook leuk je nog even gehoord te hebben.
    Maar terug in engeland lieten de meisjes toch ook merken je gemist te hebben.
    Hebben jullie daar geen last van de regen?
    Hier is het toch te gek, vandaag is het 13 graden, dat is toch de winter op zijn kop.
    Vanmorgen heb ik je oom naar schiphol gebracht, hij gaat met een vriend naar Thailand.
    Net als vorig jaar.
    Ik ga me hier met de kinderen en in huis wel vermaken, hoewel ik drie weken best lang vind.
    Maar goed het gaat wel om en hij zal zeker net als vorig jaar veel mooie verhalen hebben.
    Groetjes van Anne en tot schrijfs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 14 Dec. 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 32084

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 31 Oktober 2014

Au pair te London

05 Januari 2013 - 05 Januari 2014

Au pair te Engeland

Landen bezocht: